Min syster och jag firade 20 + 25 år

2017-08-26 17:36:00
Kalas och festligheter
 
My sister and I celebrated 20 + 25 years
 
 
 
Förra lördagen hängde jag ute på landet för att fixa inför mitt & min systers födelsedagskalas. Pappa hade hintat flera gånger om att vi skulle bjuda på rotfrukter i ugn, för det tycker han är så himla gott. Så skickade ut honom att hämta från landet.
 
---
 
Last Saturday, I took the bus to the countryside to prepare me & my sister's birthday party. Our dad had several time mentioned that we should serve root vegetables cooked in the oven, because he likes that so much, haha. So sent him out in the garden to pick some.
 
 
 
Jag och min syster gjorde cheese cakes, och jag försökte kolla ut ställen för en poängpromenadsbana. Är ett bra plommonår i år, för övrigt!
 
---
 
My and my sister made cheese cakes, and I tried to find a nice track for our quiz. However, I recognized it's a good year if you like plums.
 
 
 
Dukade långbord och dansade lite till Tomas Ledin som en gör. Och för att mamma ville det.
 
---
 
Laied the cloth for a long table, and danced some to Tomas Ledin. As one does, and because my mum wanted to.
 
 
 
Strax innan gästerna kom startade min syster grillarna. Hon hade utkik över äppelträden under tiden.
 
---
 
Just before the guests arrived, my sister started the grills. She had this view over the apple trees.
 
 
 
Jag skickade ut gästerna på poängpromenad efter fördrinken. Min bror och en av de äldre kusinerna vann för övrigt.
 
---
 
After serving some warm up-drinks, I sent the guests out to take a quiz in the garden. My brother and one of the older cousins won, by the way.
 
 
 
Matdags! Rotfrukter i ugn (separerade ut kolrötter + palsternacka på en egen form, pga de är läskigt lik potatis och blir alltid besviken när en får kolrot istället för potatis), grillade auberginer med ajvar relish, och zucchini med fetaost. Zucchinin var uuuurgod. Sallad och tzatziki på det.
 
---
 
Time for dinner! Root vegetables cooked in oven, grilled eggplants with ajvar relish, and squash with feta cheese. The squash was suuuuper tasty. Salad and tzatiziki also.
 
 
 
Och min syster fixade någon form av kött också. Jag fick quornfilé.
 
---
 
And my sister grilled some meat as well. I got qourn fillet instead.
 
 
 
Smaklig måltid!
 
---
 
Enjoy!
 
 
 
Vi öppnade presenter. Fick en blomma av farmor som sa "här får ni en blomma fast ni kanske inte vill", haha. Blir så när ens farfar är pensionerad trädgårdsmästare. Min murgröna dog i somras (rip), så var ju ändå fint att ha något att fylla den krukan med. :) Fick mycket annat fint också, tack tack. ♥
 
---
 
We opened gifts. Got a flower from my grandmother, who said "here you have a flower, even though you maybe don't want it", haha. But that's how it is when your grandfather is an old gardener. Though, my ivy died this summer (rip), so it is nice to have something to replace it with. :) Got many other nice things as well, thank you. ♥
 
 
 
Blandade drinkar för vi hittade några gamla spritflaskor, som tydligen var mina, i ett skåp. Käkade tårta och mumsade på chips. Typ så. Nu står de här små burkarna i mitt fönster och lyser upp i natten för mig. De drivs av solceller, och tänds när solen har gått ner. Så himla mysiga.
 
---
 
Mixed drinks, because we found some old liqour bottles, which turned out to be mine, in a closet. Ate cake, and chopped chips. Kind of like that. Now, these small jars are placed in my window and are giving some light in the night. They are loading the battery by solar panels, and are lit up when the sun sets. So very cosy.
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0