Torsdags-WOW med Säkert!, F**k Trump burger, och Bananpiren

2017-08-20 19:47:00
Kalas och festligheter
 
Thursday Way Out West, with Säkert!, F**k Trump burger, and Bananpiren. 
 
 
 
Idag är det ju söndag och jag har mest ägnat dagen åt att flytta tillbaka till stan. Så tänkte vi tar en kik på en torsdag för några veckor sedan. Då satt jag och pluggade till min omtenta och lyssnade på Lana del Rey.
 
---
 
Today, it's Sunday and I have spent the most of the day moving from the countryside to the city. So thought we instead could look at a Thursday some weeks ago. Then, I studied to my re-exam and listened to Lana del Rey.
 
 
 
Framåt lunch stängde jag ihop anteckningsblocken, tog av mig läsglasögonen, och gick och köpte sushi. Vilken jag åt hemma hos Gürra tillsammans med prosecco. Vi peppade inför way out west och pratade om livet. Lite senare kom Gürras vän Oskar också.
 
---
 
At lunch time, I closed to note books, put off my reading glasses, and went to buy some sushi. Which I ate at Gürra's place together with some prosecco. We were expectant for this year's way out west, and talked about life. Some time later, Oskar, a friend of Gürra, joined us.
 
 
 
Tog oss till Linnéplatsen, mötte upp Wille och FOLKHAVET.
 
---
 
Went to Linnéplatsen, met Wille and THE THRONG.
 
 
 
Vi krigade oss fram för att få en okej sittplats på Säkert!s konsert. Hade det mysigt där vi satt, och jag kikade på folk som mimade/ sjöng med. Och som satt helt stenhårt tysta, som han bredvid mig. Det var självfallet en fin och trevlig konsert.
 
---
 
We walked through the crowd to get a nice seat at Säkert!'s concert. Had a cosy time, and I glanced at the audience to see people singing along. And people sitting totally quiet, like the man next to me. Of course, it was a nice and neat concert.
 
 
 
Så rusade vi tvärs genom festivalområdet.
 
---
 
We walked fast through the festival area.
 
 
 
Jag. Wille. På Angel Olsen-konsert.
 
---
 
Me. Wille. At Angel Olsen-concert.
 
 
 
Jag lämnade Wille för en stund, och följde med Gürra och Oskar till The Shins framträdande.
 
---
 
I left Wille for a while, and followed Gürra and Oskar to The Shins's performance.
 
 
 
Det var färgglatt. Och vi började bli hungriga.
 
---
 
It was colorful. And we started to get hungry.
 
 
 
Bytte gäng igen, till Wille och Björn. De konsumerade F**k Trump burger (oklart hur namnet återspeglas i burgaren, men kanske bara för att den var vegetarisk, eller bara för att det är ett bra namn), jag beställde super duper nachos. Med extra guacamole såklart.
 
---
 
Changed crew again, to Wille and Björn. They consumed F**k Trump burger (unclear how its name is reflected in the content, but maybe just because it was vegetarian, or just because it's a good name), I ordered super duper nachos. With some extra guacamole of course.
 
 
 
Gick runt och var ungefär såhär glad HELA TIDEN i min fjäderskrud. Leendet är inte ens i närheten av fejk. ÄLSKAR festival, musik, folk att inspireras av, gött gäng att hänga med, SOL. Åhåhåh.
 
---
 
Was this happy quite ALL OF THE TIME in my feather suit. The smile isn't even close to fake. LOVE festival, music, people to get inspire by, wonderful gang to hang around with, SUN. Ohohoh.
 
 
 
Så pepp kvinna. (Fjäderdräkten är från Monki om någon undrar. Blev även stoppad av en kvinna från London Fashion-någonting efter att jag hämtat ut armbandet. Hon ville dokumentera min outfit. Fett.)
 
---
 
Such a happy woman. (The feather jumpsuit is from Monki, by the way. And another thing: got stopped before the entrance by a woman from London Fashion-something. She wanted to photograph my outfit. Awesome.)
 
 
 
Willes bror Björn i solsken.
 
---
 
Wille's brother Björn getting some sunshine.
 
 
 
Vi stod i Flums publikhav. Dansade. Sjöng med. Åh, det var så himla fett och bra och fint. Tyckte synd om Gürra och Oskar som MISSADE detta.
 
---
 
We stand in the audience of Flum. Danced. Sang along. Oh, it was so awesome and nice and neat. Felt bad for Gürra and Oskar who MISSED this.
 
 
 
Vi blev öl/cider/vin-sugna. Lyssnade på håll på Tove Styrke och skålade. Här är Oskar, Gürra, och jag. Sedan gick vi och lyssnade på Frank Ocean. Han var sen, och jag höll på att somna ståendes eftersom det var alldeles för mysigt och stämningsfullt för mig just då. MEN han hade inte ställt in.
 
---
 
We longed for some beer/cider/wine, and bought some. Listened to Tove Styrke from distance. Here are Oskar, Gürra, and me. Later, we went to listen to Frank Ocean. He was late, and I almost felt asleep since the concert was to cosy and  emotional for me that moment. BUT he hadn't canceled.
 
 
 
Jag, Gürra och Oskar tog bussen till Bananpiren och Stay out west. Införskaffade något att dricka, och gick in och ut från olika spelningar. Stannade kvar hos finska ALMA där det var röjigt och härligt. Dansade, fick komplimanger för min outfit ("jag äällllllllllllskar din jumpsuit", har nog aldrig hört någon dra ut på "älskar" så länge eller på det sättet, ytterst fint), vevade armar och svängde höfter. Ah. Försökte sedan komma in till Lorents spelning, men det var i stort sätt omöjligt och trångt i kön. Vandrade sedan hemåt genom Göteborg eftersom sista bussen hade slutat gå. Mina fötter skreeeek nej, tack, inget mer gående. Åh, festival ändå. (Dock ledsen över att jag missade The XX dagen efter; torsdagen var den enda dag jag kunde gå pga jobb.)
 
---
 
Me, Gürra and Oskar took the bus to Bananpiren and Stay out west. Bought something to drink, and went to and from different gigs. Stayed at finish ALMA's gig where it was on the binge and wonderful. Danced, got compliments for my jumpsuit, and swang my hips. Oh. Also tried to reach Lorent's gig, but it was almost impossible and very tight in the queue. Then, walked home through Gothenburg since no more buses were operating that night. My feet screamed no thanks, no more walking. Ah, festival. (However, were sad due to missed The XX's gig the day after; only had ticket to Thursday, since I had to work the other days.)
 
 
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0