Chalmers insamlingbössa

2017-12-13 15:02:00
TV/Podcast
 
Chalmers collection box
 
 
 
 
Efter att jag publicerade inlägget om Musikhjälpen imorse tänkte jag starta igång en insamlingsbössa för min sektion på Chalmers (såg att det fanns för arkitekter och samhällsbyggare bland annat, och ville inte att vår sektion skulle vara sämre). Hörde av mig till Pigge för att se om hon ville hjälpa mig att dela. Visade sig att hon, precis just då, hade startat en insamlingsbössa, fast för hela Chalmers. Chalmerister mot barnsexhandel döpte hon den till. Great minds think alike och så vidare. Så nu kör vi på den bössan istället! Jag har hittills lämnat in en 50-lapp.
 
---
 
After publishing the post about Musikhjälpen this morning, I thought about starting a collection box for my student division at Chalmers (saw that there where several others at other student divisions, and didn't wanted my division to be worse than them). Talked to Pigge about it to see if she could help me share it around campus. Then, it happened to be that she, in that precise moment, had started a collection box but for all Chalmers people. She named it Chalmerists against child sexual abuse. Great minds think alike and etc. So this box it is! For now, I have donated 50 SEK.
 
 
 
Och alldeles nyss såg det ut såhär. Skippa en öl på fredag (eller valfri dag) och skänk den 20-lappen till att motverka barnsexhandel. Hittills räcker dessa insamlade pengar till att 5 barn får utbildning om sina rättigheter och bli ambassadörer för att sprida kunskap om att barn inte är till salu! Så fantastiskt. <3
 
---
 
And just a moment ago 52 Chalmerists had donated 5 200 SEK. So skip that beer on Friday and donate those 20 SEK to counteract child sexual abuse. For now, these donated money could cover the cost for education of 5 children where they will learn their rights and become ambassadors for spreading the knowledge that children are not for sale! So very fantastic. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0