Onsdag den 29 november

2017-12-05 08:27:41
Ett foto i timmen
 
Wednesday the 29th of November - a photo every hour (kind of)
 
 
 
 
07 Vaknar och käkar havregrynsgröt med svarta vinbär, kokosflingor, och jordnötssmör. Har på Morgonstudion i bakgrunden. Gör iordning ett bloginlägg om åtta goda maträtter.
 
---
 
07 Am waking up and eating oat porridge with black currant, coconut flakes, and peanut butter. Watching the TV-news-show. Creating a blog post about eight nice dishes.
 
 
 
08 Åker in till Chalmers och stänger av skakningen för mitt protein-prov.
 
---
 
08 Going to Chalmers and shuting off the agitation of my protein sample.
 
 
 
09 Sitter vid mitt skrivbord och läser på om cellerna jag använder i mina experiment. Och andra artiklar.
 
---
 
09 Sitting by my desk and reading about the cell lines that I am using in my experiment. And other articles.
 
 
 
10 Det börjar snöa, men det lägger sig aldrig eftersom det är för varmt. Jag tar hisselfie på väg upp till labbet för att kalibrera kromatografin och ta hand om mitt proteinprov igen.
 
---
 
10 It starts to snow, but doesn't create any layers since it's to warm. I am taking a elevator selfie on my way up to the lab to calibrate the chromatography and take care of my protein sample again.
 
 
 
11 Kör mitt prov på kromatografin. Det ser bra ut och proteinformerna verkar bli bra separerade. Känner mig så glad över att detta experiment till slut kanske fungerar.
 
---
 
11 Separate my sample at the chromatography. It looks nice and the different protein species seem to be well separated. Feeling good that this experiment finally will work.
 
 
 
12 Käkar lunch och intervjuar Chalmerist-tjejer som sökt till Pepp-mentorer. Så himla härliga och grymma kvinnor jag fått träffa genom de här intervjuerna!
 
---
 
12 Eating lunch while interviewing Chalmerist-girls which have applied to be Pepp-mentors. So awesome and lovely women I've been meeting through these interviews!
 
 
 
13 Förbereder mina proteiner för AFM (en typ av mikroskopi).
 
---
 
13 Preparing my proteins for AFM (a type of microscopy).
 
 
 
14 Tittar på sådana här bilder. Och upptäcker att experimentet inte verkar funka ändå. Ville inte ha de långa stavarna (fibriller) i provet, utan bara små pricker (oligomerer) ...
 
---
 
14 Am looking at these kind of pictures. And discover that the experiment doesn't seems to have worked out anyway. Didn't wanted the long rods (fibrills) in the sample, but only the small dots (oligomers) ...
 
 
 
15 Åker in till Nordstan för att möta upp min syster i ungefär tio minuter.
 
---
 
15 Going to Nordstan to meet my sister for about ten minutes.
 
 
 
16 Är tillbaka på Chalmers (granarna med ljus är uppe, fint). Packar ihop mig och sedan åker jag och Kerstin iväg.
 
---
 
16 Am back at Chalmers (the spruces with lights are here, nice). Packing my stuff, and then me and Kerstin are going away.
 
 
 
17 Jag och Kerstin står på en gymnasieskolas öppet hus. Försöker prata med gymnasietjejer, men de var mest upptagna med att guida runt högstadieelever.
 
---
 
17 Me and Kerstin are at a high school's Open Day. Trying to talk with high school girls, but they are mostly busy guiding junior high school students.
 
 
 
18 Får några elever att vara med i vår bygga-lego-tävling. Käkar godis när jag inte peppar gymnasietjejer att gå med i vårt mentorskapsprogram.
 
---
 
18 Getting some students to be in our build-lego-contset. Eating candies when I am not motivating high school girls to apply for our mentorship program.
 
 
 
19 Åker hem, och går sedan över till Bagge och Dash.
 
---
 
19 Going home, and then walking over to Bagge & Dash's place.
 
 
 
Var bjuden på middag. Lisa, Mate, och Amanda var också där.
 
---
 
Was invited for dinner. Lisa, Mate, and Amanda were also there.
 
 
 
20 Käkar.
 
---
 
20 Eating.
 
 
 
Det här! Portabelloburgare, med halloumi, stekt lök, ädelostsås, och pommes. Alltså wow. De lagar så god mat, mina grannar.
 
---
 
This! Portabello burgers, with halloumi, fried onion, blue cheese sauce, and french fries. Oh wow. They are cooking such nice food, my neighbours.
 
 
 
21 Käkar kladdkaka.
---
 
21 Eating mud cake.
 
 
 
Lussekatterna och pepparkakorna åkte också fram. Vi pratade om gamla minnen, pojkar, och berömde hur gott vin Mate hade köpt.
 
---
 
Lucia buns and ginger breads were also served. We were talking about old memories, boys, and praised Mate's choice of wine.
 
 
 
22 Kommer hem till min lägenhet. Löser korsord tills jag somnar.
 
---
 
22 Getting home to my apartment. Solving crosswords until I falling asleep.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0