7 filmer jag lagt till på min "vill-se-lista" det senaste

2017-02-04 16:58:00
Filmer
Jag håller koll på filmer jag vill se (och som jag sett) genom att göra listor på IMDb. (Vill kort nämna att tycker rottentomatoes eller kiritker.se är bättre för att få reda på "hur bra en film är", eftersom filmer med exempelvis kvinnor i huvudrollen av någon konstig anledning ofta får låga betyg på IMDb ...) Har till exempel en lista som heter "Alla filmer jag någonsin sett". Yes. Tänkte vi kunde ta en liten kik på sju filmer jag lagt till det senaste på min vill-se-lista. Och är taggad på att se snart, tack.
---
To keep in mind which movies I want to see (and have seen), I do lists on IMDb. (A short notice about a more fair judgement of films are made on rottentomatoes, since e.g. movies with women in leading roles often get low grades on IMDb ...) For example, I have a list called "Every film I ever seen". Yes. Thought we could take a look on seven movies I recently have added to my want-to-watch-list.
 
 Land of mine
Efter andra världskrigets slut måste alla landminor rensas bort, och detta görs, för hand, av en grupp unga, tyska krigsfångar. Baserad på verkliga händelser.
---
At the ending of WWII, all landmines have to be cleared, which is done by a group of German POWs. Based on true stories.
 
 
Tulip fever // Tulpan feber
 Alicia Vikander är med i denna! Handlar om en ung kvinna som tvingas gifta sig med en äldre man (Christopher Waltz). När ett porträtt av paret ska målas blir målaren och den unga kvinnan kära i varandra, och hur ska det gå?
---
The Swedish actress Alica Vikander have one of the major roles in this film! She plays a young woman, forced to marry an older man (Christoper Waltz). When an artist are about to paint their portrait, he falls in love with the woman (and she with him). How will it end???
 
Beuty and the beast // Skönheten och odjuret
Har varit lite skeptisk till den här omarbetningen. Men sedan spelas ju Belle av Emma Watson och det kanske det kan bli bra ändå, tänker jag. Hoppas på det.
---
Was a little bit sceptical for this remake, but since Belle is played by Emma Watson I thought it have to good, right? Hope so.
 
A united kingdom
Prinsen av nuvarande Botswana blir i förälskad i en dam från London. Året är 1948 och förhållanden mellan "raser" är inte tillåtet.
---
The prince of present Botswana falls in love with a lady from London. The year is 1948 and "interracial" relationships are not allowed.
 
Hidden figures // Dolda tillgångar
Handlar om kvinnliga, afroamerikanska matematikar hos NASA och som var hjärnorna bakom att USA kunde skicka iväg sin första rymdfarkost med människa i runt jorden.
---
About three afroamerican women which help NASA with providing mathematical data, enabling the space mission program to succeed.
 
American Honey
En tjej från Oklahoma joinar en tidnings-säljar-grupp på en resa igenom USA. Fester, töjning av lagen och ungdomlig kärlek, varsågoda.
---
A girl from Oklahoma joins a magazine selling crew for a trip through the US. Parties, law bendings and yong love; you are welcome.
 
Wonder women
Det var ju på tiden att även Wonder woman fick en egen, ordentlig film. Jag har dock varit lite skeptisk, men trailern verkar ju ändå lovande.
---
It was about time that even Wonder woman had her own movie. I have been a little bit of sceptical to this, I would say the trailer is promising.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0