900px och spalttext

2017-02-19 17:35:00
Bloggen
 
900 pixels and column text
 
Jag tror inte att ni som läser från mobilen har märkt något, men jag har ändrat lite i html-koderna igen. Har utökat bredden till 900 px, så kan ha större bilder. Dock blev ju även texten längre och mer svårläst (mest optimala ska tydligen vara 80 tecken i bredd), så har letat och letat efter ett sätt att få smalare text men behålla bredare bilder. Nu verkar jag ha hittat ett sätt! Är möjligt att det inte är det lättaste/smartaste sättet, men verkar funka så kör på det så länge.
---
I have made some changes in the html-codes, which you unfortuanetly (not yet?) can see if you are reading from your mobile phone. But have made it possible to publish wider pictures (900 px), and have a more narrow text. For you who are interested, I have made two columns and only write text in one of them. See example further down (in Swedish though, and it doesn't make much sense in the phone).
 
För er som är intresserade har jag helt enkelt två spalter, varav den ena är tom och bara ser till att den "riktiga" texten skjuts in en bit. Medan spalten jag skriver i är inskjuten från andra hållet. Och det verkar ju som sagt funka. Dock måste jag gå in i html-koderna varje gång jag ska skriva, så alla gamla inlägg kommer att få se ut som de gör för kommer ej orka gå in och ändra i varje inlägg.
 
 
Men ja, om jag vill skulle jag kunna ha två spalter såhär, alltså.
Men det ser knasigt ut. Speciellt eftersom vänsterspalten är så himla supersmal. Som jag sa är den bara till för att få den här "riktiga" texten att bara hamna rätt i inlägget. (Och ja, den här texten är (än så länge?) inte så vettig i mobilen. Sorry. Men gå in och titta på datorn så fattar ni vad jag menar.)
 
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0