Allt är lätt när de lätt det går bra, när de knas när de svårt håll mig kvar

2017-02-12 14:34:07
Foto Min Dag
Title: A lyric from Ana Diaz' song "Jag kan låta mätaren gå"
Lördagmorgon. Vaknade till soluppgången. Som var magisk och sakta kom fram bakom berget och fyllde hela lägenheten med ljus.
---
Saturday morning. Woke up to the sunrise. Which was magical, and slowly arise from behind the mountain and lit up the apartment.
 
Tog en spårvagn på förmiddagen. Blev så full av glädje och liv av solljuset. Försökte ägna så stor del som möjligt av förmiddagen till att vara en solros som bara lapade sol. D-vitamin, ja tack.
---
In the midmorning, I took a tramway. Felt happy and full of life thanks to the sunlight. Tried to devote as much time as possible to just stand and adsorb it. Vitamin D, yes please.
 
Men hängde ganska mycket inomhus med denna utsikt. Gymmade, och simmade någon kilometer med Limes. Bra sätt att starta en lördagsmorgon på!
---
But spent some time indorrs, and had this view. I exercised at the gym and swam some kilometer with Limes. A good way to start the Saturday morning, I would say!
 
Med armar som var trötta gick jag och handlade mat. Mölndalsån var vacker. Änderna simmade omkring.
---
With tired arms from swimming, I went to the grocery store. The Mölndal river was beutiful. The ducks were swimming around.
 
Landade i isvattnet.
---
Landed in the ice water.
 
Skyndade mig hem för att värma upp lite matrester och packa väskan för att kunna åka ut till landet, medan solen försvann bakom molnen. Och Göteborg blev grått igen.
---
Hurried to get home and warm up some left-overs, and pack my bag because I would take a trip to the countryside. This while the sun disappeard behind the clouds, and Gothenburg became grey again.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0