En lista om livet just nu

2017-02-25 08:56:00
Frågelistor
 
A list about my life right now
 
Din bakgrundsbild på mobilen just nu:
 
En bild på Elsa-Sara och som jag har haft suuuperlänge. Men gillar den. Hon ser så majestätisk ut, som en egyptisk katt under faraoernas tid.
 
 
Skrivbordsbild på din dator:
 
Byter lite då och då, för tillfället har jag den här. Hela sommaren hade jag en med Nalle Puh och Nasse. Kanske byter till en mer "vårig" snart.
 
 
Senaste sms:
 
Mammas peppande av att jag numera kan göra armhävningar.
 
 
Senaste snap du gjorde:
 
Igår kväll när jag testade att äta Snickers för första gången i mitt liv. Genomfördes under säkra förhållanden (mjölk i kylen, Bagge och Dash bredvid i soffan). Är alltså inte jordnötsallergiker. Jag kan äta jordnötter! (Testade att äta jordnötsbågar förra helgen). Känns som en ny värld har öppnats för mig. Så många fler möjligheter nu.
 
 
Senaste personen som gjorde dig ledsen:
 
En som betett/beter sig förkastligt mot en vän. Så snarare arg än ledsen, iofs. Men senaste gången jag grät var till ett gammalt avsnitt Så mycket bättre och Amanda Jensen (som jag såg häromdagen alltså. Har gråtit någon gång sedan 2014, lovar).
 
 
Och glad:
 
Många som gjort mig glada på senaste, är bara alltmänt pepp på allt och alla. Ett mer konkret svar: blev glad igår när Bagge och Dash kom över för att se på På spåret med mig (Och vi fick 35 poäng???)
 
 
Senaste maten du var sugen på:
 
Vi snackade om lasagne häromdagen, så blev sjukt sugen på lasagne. Har ju ett favoritrecept (såg dock nu att det var rätt dassiga bilder, men lovar att det är suuupergott!).
 
 
Senaste outfiten du längtade efter:
 
Den här härligheten från Monki. Är ju dock slutsåld numera. Drömdrömdröm.
 
 
Senaste outfiten du bar:
 
Se snapchat bilder ovan (sitter i mjukisbyxor för tillfället och räknar det inte riktigt som "outfit"): en blå tunika, svarta fleecelegging och svart kofta. Eller okej, här kommer en bild jag visst hade tagit igår:
 
 
 
Senaste landet du drömde om:
 
Vill ju verkligen åka tillbaka till Indonesien igen och upptäcka andra delar, och träffa människorna vi lärde känna där.
 
 
Senaste platsen utomlands du besökte:
 
Tror faktiskt det var Malaysia. Åkte inte utomlands under hösten.
 
 
Senaste personen du tänkte på:
 
Annie. Ska umgås med henne en stund idag och skrev till henne förut. Kom att tänka på vår sydost-Asien resa när jag svarade på förra frågan.
 
 
Senaste sak du köpte:
 
Köpte en flaska vitt vin igår. Annars har det nog varit mycket resrelaterade ting det senaste (biljetter, hotell osv). Och en röd penna att skriva föreläsningsanteckningar med.
 
 
Sak du ser fram emot:
 
Ser fram emot mycket för tillfället. Jag ska åka skridskor idag (wish me luck!). Jag ska snart åka till Polen och kanske Estland. På söndag ska jag på knytisbrunch.
 
 
 
Lista snodd från Niotillfem.
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0