En söndag 19 februari

2017-02-24 08:35:00
Ett foto i timmen
 
A sunday 19 of February
 
08 Vaknar först av alla ute på landet. Sätter mig i soffan för att kolla igenom mobilen, men får sällskap av den här katten som inte kan sitta still och bara vill bli klappad.
 
---
 
08 Out in the countryside, I wake up first. Sitting on the sofa to check through my phone, but getting company by this cat that just cannot be calm, and want to be petted.
 
09 Käkar flingor med mjölk och russin till frukost. Löser korsord i gårdagens tidning.
 
---
 
09 Eating breakfast cereals with milk and raisin for breakfast. Solving crosswords in yesterday's news paper.
 
10 Hellå! Borstar tänderna och pratar med de andra i huset och som nu har vaknat.
 
---
 
10 Hi! Brushing my teeth and talking to the others that have woke up by now.
 
11 Sitter i soffan och löser korsord och spanar ut i det gråa vädret. Har tagit Elsa-Saras favvoplats så hon är inte alltför glad på mig.
 
---
 
11 Sitting on the sofa and solving crosswords and look out throguh the window at the grey weather. Have been taking Elsa-Sara's favorite place, so she is not to happy with me.
 
12 Tror att jag har bråttom att bli körd till bussen, så slänger i mig detta för att få något i magen: två mackor med majonäs och gurka, en macka med philiadelphiaost, och en bit julrulle.
 
---
 
12 Thinking I have to rush to catch a bus, so am eating this to get something in my stomach: two sandwiches with mayonnaise and cucumber, one sandwhich with philiadelphia cheese, and a piece of christmas cake.
 
13 Det visade sig att jag inte längre hade bråttom för planerna blir ändrade. Efter att ha sagt hej då till alla därhemma och min morbror med fru som kommit på besök, vandrade jag ner till farmor och farfar för att få mat att ta med mig hem. ((((:
 
---
 
13 Plans got changed, so I did not have to rush anymore. After saying good bye to everyone in the house, and to my oncle and his wife who came to visit, I am walking over to my grandparents to get some food to bring. (((:
 
14 Träffar Felicia av slump, och tränar yoga på friskis. Hade en sådan himla bra yoga-dag. Till och med solhälsningen (min värsta asana) gick bra. 
 
---
 
14 Meeting Felicia by accident, and taking a yoga class. Had such a good yoga-day. Even the sun salutation (Surya namaskar; my worst asana) was okay.
 
15 Vandrar hem genom Johanneberg och är avslappnad och härlig.
 
---
 
15 Walking home through Johanneberg and am relaxed.
 
16-17 Pluggar och äter lite tårta som blev över från farfars kalas. Skriver på mitt literaturprojekt (inget fiktionellt, utan vetenskaplig artikel).
 
---
 
16-17 Studying, and eating som left-over cake from my grandfather's party. Writing on my literature project (a science paper, nothing fictional).
 
18 Käkar kalasrester till middag. Grönsaksgratäng med soltorkade tomater, turkis yoghurt och ris.
 
---
 
18 Eating left-overs from the party for dinner. Vegetable gratin with sun dried tomatoes, Turkish yoghurt, and rice.
 
19 Käkar tårta till efterrätt och pluggar lite till.
 
---
 
19 Eating cake for dessert, and studying some more.
 
20-21 Skriver på en labrapport. Har ju börjat lära mig att skriva i latex istället för word. Det var ju inte så svårt som jag trodde, och mycket roligare och mysigare. ((:
 
---
 
20-21 Writing  on a lab report. Have started to learn to write in latex instead of word. It was not so hard as I thought, and now even think it's more fun. ((((:
 
22 Ser på senaste avsnittet av "Innan vi dör". Hjärtat dunkar verkligen extrasnabbt minst en gång per avsnitt och jag tänker "nej, nej, nej".
 
---
 
22 Watching the latest episode of "Before we die" (a Swedish thriller TV-serie). My heart is pumping faster at least once every episode.
 
 
23 Gör dagens armhävningar. (Det är sinnes vad den här appen hjäler mig! När året började kunde jag knappt göra en på tårna. Nu kan jag lätt göra runt sju stycken!) Går och lägger mig.
 
---
 
23 Performing the push-ups for the day. (It's crazy how good this app is! When this year started, I could barely perform one at my toes. Now I can perform around seven push-ups!) Going to bed and falling asleep.
 
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0