Fira mor, och jordärtskockor ja tack

2017-02-16 17:26:00
Kalas och festligheter Min Dag
Celebrate mother, and Jerusalem artichoke yes please
 
I lördags efter simningen och diskandet tog jag med mig detta kuvertet och satte mig på bussen till landet. Skulle nämligen fira mammas födelsedag i efterskott.
---
Last Saturday after swimming and dishing, I took this envelope and catched a bus to the countryside. (It says congratulation mother.) We were about to celebrate my mother's birthday in arrears.
 
 
Väl ute på landet klappade jag katt, skrev ut labbhandledning och satt i soffan. Elsa-Sara höll sig på mattan, min bror i soffan.
---
When I had arrived, I petted cats, printed a lab manual and sat on the sofa. The cat Elsa-Sara layed at my feet, and my brother at the other end of the sofa.
 
 
Middagsdags! Findukat.
---
Time for dinner! With fine china.
 
Käkade quornbitar med currytäcke och päron. Och potatisgratäng.
---
Ate qourn pieces with curry and pears. And potato gratin.
 
Lite senare gav vi mamma presenter.
---
Later on, we gave mother gifts.
 
Min syster hade gjort den här bombastiska kladdkakan med bounty-täcke. Galet farligt god. Kan ha käkat upp en tredjedel själv pga den var lite väl inom räckhåll medan vi satt kvar och pratade.
---
My sister had made this bombastic mud cake with a bounty-cover. Dangerously good. I might have eaten a third of it all by myself, since it was approachable while we were talking.
 
På söndagen satt Elsa-Sara som vanligt och spanade ut genom fönstret på eventuella fåglar. Jag klappade henne hej då.
---
At Sunday, Elsa-Sara was as usually on the sofa and looked after eventual birds. I petted her good bye.
 
Den här lilla pälsiga filuren också. Hej, hej.
---
Also said good bye to this little fury cat.
 
Fick förresten med mig en påse jordärtskockor som far min tagit upp åt mig. Har redan lagat en omgång jordärtskockssoppa.
---
My dad picked up some Jerusalem artichokes for me to bring home. I have already cooked a batch of Jerusalem artichoke soup.
 
Mamma rensade frysen, så jag fick rabarber och svarta vinbär också. Tror det blir en del rabarberpaj framöver för min del. Klagar ju ej.
---
My mother cleaned the freezer, which resulted in I brought some rhubarbs and black currant home. Think I will eat some rhubarb pie in the near feature. Feel bad to complain.
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0