Måndag, vecka 6

2017-02-06 09:12:00
Veckorapport
Hade en så himla fin helg igen. Till exempel bjöd jag och Annie två indonesiska studenter på svensk husmanskost (vegetarisk) och de fick hjälpa till att laga den. Blev så himla bra och fint bara. Tog några bilder, så det kommer ett inlägg om det någon gång i veckan. Somnade som en stock igår och hade nog kunnat sova hur länge som helst, men har en disk att ta hand om (hehe) och lektion att gå på får en ta sig upp. Men bävar lite inför den här rysskylan som eventuellt ska komma den här veckan. Har letat fram mina ullsockar så känner mig något förberedd!
 
Och jag mår bra, annars. Som jag skrev förra veckan är huvudvärken borta, jag jobbar på att inte spänna axlarna (kommer på mig själv med att axlarna är uppe vid öronen några gånger om dagen), och jag ser till att jag fysiskt får röra på mig. Hjärtat mår bra, huvudet är okej. 2017 alltså, vilken grej.
 
Den här veckan tänkte jag bland annat: fira mammas födelsedag i efterskott, bjuda Wille på middag, söka sommarjobb, gå på CHARM och ta gratis pennor, skriva på min litteraturprojektsrapport minst en gång om dagen, och labba med gas chromotography-mass spektrometri.
---
Had such a lovely week-end. For example, me and Annie invited two indonesian students to my place and we all helped cooking "swedish plain food", vegetarian style ofc. It was just so nice and neat. Took some pictures, so there will be a blog post about later this week. But I felt quickly asleep yesterday, and think I could have slept even more hours. But if one has dishes to take care of (hehe) and a lecture to attend, one has to wake up. Am a little bit frighten for the "Russian cold" that is said to arrive to Sweden this week. I have found my warm wool socks, so I feel prepared!
 
Otherwise, I'm good. As I wrote last week, my headache is gone, I working on not getting tensions in my shoulders, and make it to the gym or community pool as often as I need it. The heart feels good, the head is okey.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0