Min morgonlista

2017-02-16 07:11:00
Allmänt Tankar Och Funderingar
A list about my mornings.
En bild från Italien. // A picture from when I slept over at my friend's place in Italy.
 
När går du upp?
Om inte alarmet sjunger igång dagen kl. 06:57 eller 07:30, så brukar jag vakna av mig själv strax innan klockan åtta.
 
Vad är det första du gör varje morgon?
Tar med mig mobilen till toaletten, och ser sedan till att få något i magen som brukar vara sugen på mat. Dricker vatten.
 
Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?
Oj, fem minuter? Kissar, tar tandkräm på tandborsten och sköjer av tandborsten (springer alltid runt i lägenheten när jag borstar tänderna). Kanske tar på lite läppstift om jag inte måste rusa till bussen. Lägger nog mest tid på att välja/leta efter kläder för dagen (och komma på att den där koftan jag tänkte ha slängde jag i tvätten i går pga spillde lingonsylt på den).
 
Är frukost viktig?
Yeah, annars fungerar jag ej. Är också alltid hungrig när jag vaknar, så har liksom inget val. Och törstig.
 
Vad äter du till frukost?
Just nu är jag inne i en havregrynsgröts-period i mitt liv. Annars yoghurt med müsli, någon macka med ost. Pannkakor på helgen när en har tid.
 
Är du morgontrött?
Inte jätte. Eller kanske inte så pratglad förrän jag fått mat+vatten, men är nästan en sådan där "äcklig" person som hoppar ur sängen och tjuter "nuuuu kööööör vi igååång den hääääär daaaaagen! Woho!". For real. (Gillar att vakna tidigt också.)
 
Vad har du för alarm?
Heter "polychrome" och går ej att beskriva med ord, förutom att det är "mjukt". Hatar sådana som tjuter och piper och förstör hörseln, behöver ju inte det för är så lättväckt ändå.
 
Hur ser en perfekt morgon ut?
Vaknar till magisk soluppgång. Har haft sleepover och gräddar pannkakor medan person/personer sitter på köksstol och hejar på och väljer tillbehör. Kokosflingor? Javisst. Lönssirap? Ofc.
 
Vad är det bästa med morgonen?
Att en ny dag startar med nya möjligheter.  (((:
Eller okej, frukost. Äääälskar frukost. Havregrynsgröt är liksom inte lika gott någon annan tid på dygnet.
 
Hur går du helst klädd på morgonen?
I tröjan jag sovit i. Och mysbyxor.
 
Lista från Sandra Beijer.
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0