Och det enda jag kan säga du e' bom bom shiwoaw ingen contest, du e' bäst

2017-02-28 08:42:00
Min Dag
 
Title: Lyric from "Galenskap" by Kaliffa
 
En soluppgång för fyra dagar sedan // A sunrise four days ago
 
Det regnade så mycket i natt att jag hade vaknade och hade supersvårt att somna om. Fick lägga mig med huvudet där jag brukar ha fötterna. Det hjälpte, men var helt groggy när alarmet gick igång.
 
---
 
It rained so much this night that I woke up and had a hard time go to sleep again. Had to lay at the oppsite side of the bed, and it worked. Was more tired when I woke up by the alarm, though.
 
 
Käkar frukost och lyssnar på så himla mycket bra ny (för mig) musik. Har redan lagt till Galenskap, Real Thing, och Fridhemsplan i en spellista. Hade kunnat dansa omkring om jag inte fortfarande kände mig lite för nyvaken.
 
---
 
Now I am eating breakfast an d istening to nice music, such as Real thing. Would have danced around if I was not too tired.
 
 
Igår maxade jag mina armhävningar! Klarade sju rediga på raken. Vill dock skynda lite långsamt med det här, så tycker att ett mindre framsteg är lagom. Är nöjd om jag klarar 50 (eller 100?) på rad i slutet av året, liksom.
 
---
 
Yesterday, I maximzed the amount of push-ups I can perform! Seven in a row. Want to take it nice and slowly with this, so a smaller progression is okay. Am happy if I can perform 50 (or even 100?) in a row in the end of the year.
 
Och idag är det ju semledagen! Nomnomnom. Hoppas ni får käka någon god semla. Jag kommer mest troligt inte göra det för orkar/hinner inte leta efter gluten- och mandelfria idag, och nöjer mig med att jag käkade två i torsdags på sektionsmötet. Funderar på om jag ska testa att käka mandel för att se om jag verkligen är allergisk. Har fått för mig att jag får reaktioner av mandelmassa och daimtårta, men kan äta ren daim vilket ju även jag börjar tycka är märkligt (men tackar och tar emot). Hursomhaver, ha en finfin tisdag!
 
---
 
And today it is the semla day! Nomnomnom. Hope you eat a semla or two. I will most propably not, though, since I will not have time today to find a gluten- and mandel free semla. But ate two last Thursday, so am satisfied. Am thinking if I should test eating almonds, to see if I really am allergic to it. However, have a fantastic Tuesday!
 
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0