Rabarberpaj, På spåret och tårtor

2017-02-21 09:14:00
Kalas och festligheter Min Dag
 
Rhuburb pie, On track, and cakes
 
I fredags gjorde jag en rabarberpaj medan jag försökte skriva lite till på litteraturrapporten. Sa ju att jag skulle behöva göra en del paj den närmsta tiden.
 
---
 
Last Friday, I made a rhuburb pie while trying to write some more on my literature report. Told you I would have to make some pie from now on.
 
Pajen tog jag med till den här adressen, där Batucci bor. Där var redan ett helt gäng av personer.
 
---
 
I brought the pie to this adress, where Batucci lives. Already, there was a bunch of people.
 
Vi tittade på På spåret, och spelade ett rita-och-gissa-spel. När de flesta hade gått stannade Bagge, Dash, jag och Oliver kvar för att se på Hot Fuzz.
 
---
 
We watched On track and played a draw-and-guess-game. When mostly everyone had left, Bagge, Dash, me, and Oliver stayed to watch Hot Fuzz.
 
Lördagen i Göteborg var grå och dyster. Och ganska blöt.
 
---
 
The Saturday in Gothenburg was grey and dull. And pretty wet.
 
Jag tog mig till simbadet efter lunch och plugg för att simma några längder tillsammans med Lenis. Hade nästan omklädningsrummet för mig själv, som ni ser.
 
---
 
After lunch and study time, I went to the public pool to swim at least one kilometer together with my friend Lenis. I almost hade the locker room on my own, as you can see.
 
Hängde badkläderna på tork och hoppade på en buss ut till landet. Det var grått där med.
 
---
 
Hanged the swimming wear to dry, and catched a bus to the countryside. It was grey there, as well.
 
Tog två selfies. En i Göteborg, och en hemma hos far & mor. Hallå, hallå.
 
---
 
Took two selfies. One in Gotenburg and one at my parent's place. Hello, hello.
 
Elsa-Sara låg och göttade sig i soffan. Vi gick ner till farmor och farfar, för att fira farfars födelsedag.
 
---
 
The cat Elsa-Sara had a good time on the sofa. We walked over to my grandparent's place to celebrate my grandfather's birthday.
 
Efter att vi käkat (fick god grönsaksgratäng), hamnade jag i soffan med min kusin som ville visa spel och barnprogram på telefonen. Lite senare ville de andra se på Melodifestivalen och jag fastnade med Mattis i knät. Så himla kelig, men hårig, katt!
 
---
 
After the dinner (I had good vegetable gratin), I sat in the sofa with my cousin who wanted to show me games and children programs on the phone. Later on, the others wanted to watch Melodiestivalen and I was stuck with this cat on my lap. So cuddly, but hairy, cat.
 
Vi fick tårta också, som min far och farbror hade fixat. Min farbror hade kämpat med att göra en tårta som alla kunde äta (utan gluten, nötter, banan, hallon eller jordgubb. Puh!). Och det var min fredag och lördag.
 
---
 
We had cake as well, which my father and oncle had fixed. My oncle had struggle a cake which everyone could eat (without gluten, nuts, banana, raspberry or strawberry. Puh!). And that was overall my Friday and Saturday.
 
Spara
Spara

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Ser ut att hunnit en massa

Svar: Ja, men kanske. Hehe. (:
ElinHaraldsson

2017-02-21 @ 09:27:16
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0