Varde ljus och något att simma i

2017-02-05 09:59:00
Konsumtion Min Dag
Let there be light, and something to wear while swimming
Igår köpte jag en ny taklampa till köket. Efter över två år i den här lägenheten tyckte jag det var dags. Kanske för att lysrörslampan inte längre funkar (lysrören behöver bytas ut), och för att jag får middagsbesök ikväll och tänkte att det kunde vara fint med lite ljus över köksbordet.
 ---
Yesterday, I bought a new roof lamp to my kitchen. After two years in my apartment, I thought it was time to get some more light. Could also be because the fluorescent lamp not working, and because of I will have som friends/new friends over for dinner.
 
Blev egentligen inte någon som jag hade tänkt från början, men tycker ändå att denna blev väldigt enkel och fin. Lite som jag vill ha det. Finns på Lagerhaus, om någon undrar.
 ---
Actually, it was not the lamp I had in my mind at first, but I really think it fits. Simple and neat. Just as I want it.
 
En annan sak jag köpt det här året är ju en ny simbikini (och ett par träningstights). Har använt den en gång och fullkomligt äääälskar den. Känner mig stark (och snygg, hehe) i den.
 ---
Another thing I have bought this year is the swimming bikini. Have used it once, and I totally loooove it! It makes me feel strong (and good-looking, hehe).
 
Behöver aldrig mer vara rädd för att simkläderna ska åka av när jag simmar längd efter längd. För i verkligheten är de flesta bikinis en köper tyvärr inte till för att simma i, utan ligga på stranden och vara snygg i.
 ---
Don't have to be afraid anymore of loosing my swimming wear when swimming back and forth in the swimming pool. Because, in reality, most bikinis are not for swimming, but laying on the beach and looking hot.
 
Min passionsfruktsplanta verkar överleva vintern! // Seems like my passion fruit plant will survive this winter!
Men angående mina middagsgäster ikväll så är det Annie och två indonesiska studenter som vi tänkte ta hand om medan de är här. Precis som vi blev oerhört fint omhändertagna i Indonesien. Är i vart fall typ orilmligt pepp på detta. Var nära på att bli jätteledsen när det visade sig att denna lilla aktivitet kanske inte skulle bli av. Men den blir ju av, så om ett tag ska jag och Annie gå och köpa rotfrukter och annat gott. Mmm.
 ---
But about my dinner guests this evening, it is Annie and two indonesian students which we will try to care of while they are here. Just as they took care of us when we were in Indonesia. Am very eager and glad on inviting to dinner. Almost went sad, due to this dinner almost was cancelled. But it's not, so soon me and Annie will go buy some root vegetables and other good things. Mmm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0