Harry Potter-maraton på en fredag, och pubrunda en torsdag

2017-01-25 09:21:25
Kalas och festligheter Min Dag
Fredag läsvecka ett, och jag hade inga lektioner. Vandrade i solskenet över till Lenis så tidigt som han tyckte det var okej.
---
Friday, study week one, and I had no classes. I wandered in the sunshine over to Lenis, as early as he though was okay.
 
Vi skulle nämligen ha Harry Potter-filmmaraton hos Lenis. Åh, vad jag hade peppat för detta och haft cravings på Harry Potter-film.
---
We had Harry Potter-film marathon at Lenis' place. Oh, I had longed for this and had cravings on watching Harry Potter-movies.
 
Alla är ju så småååå i första filmen. Så himla gulliga. Dock märkte jag att jag nog tyckte vissa effekter och händelser var mer häftiga när jag var liten och såg dem ...
---
Everyone are so yooouung in the first film. So cute. Though, noticed that some of the effects was cooler when I was younger ...
 
När skymningen kom tände vi ljus. Maxa myset.
---
When the twilight fell, we lighted some candles to make it even cosier.
 
Vi hade det redan ganska mysigt, måste jag säga. ♥ Här har ni Konda, Pigge, jag, Björk, Limes, Guppi, och Lenis. (Nej, ingen av mina vänner verkar ha "riktiga" namn.)
---
I must say, we already had a quiet cosy time. ♥ Here is Konda, Pigge, me, Björk, Limes, Guppi, and Lenis. (Nope, none of my friends seem to have "real" names.)
 
Vi var ganska högt upp, och hade fin utsikt över Göteborg när vi behövde öppna fönstren för att släppa in lite syre. Tror vi hade kommit till andra filmen här. Tar mer tid än vad en tror.
---
We were in an apartment quite high, and had a nice view over Gothenburg when we had to open the windows to let som oxygen fill the room. Think we had started to watch the second movie here. It takes more time than one think.
 
Filmgänget, minus Elin (som tar kort), Slinky och Drever (som hann gå). (((:
---
The film gang, without Elin (who is taking the picture), Slinky and Drever (who had left). (((:
 
Tog obligatorisk selfie med min soffgranne Pigge.
---
Took an mandatory selfie with my sofa-neighbour Pigge.
 
När andra filmen var slut gick vi och käkade pizza.
---
When the second film was over, we went for pizza.
 
Sedan såg vi tredje filmen och jag var hemma någon gång efter klockan elva, och peppade att resa till Uppsala tidigt morgonen därpå.
---
Then, we watched the third movie. I walked home some time after eleven o'clock, and looked forward travelling to Uppsala early in the morning.
 
Torsdag // Thursday
Just det! I torsdags var det pubrunda på Chalmers. Jag tog inte så många bilder dock. Men hängde först med de här glada i tågvagnen.
---
Oh, yes! At thursday, we had pub crawl at Chalmers. I didn't take so many pictures, though. But first, I hanged with these happy people in the railway carriage.
 
Sedan lämnade jag dessa och mötte upp Anton på Hubben där vi sjöng karaoke, drack drinkar med kattnamn (pga katt-tema), och fick sällskap av Bagge och Christian. Slutade kvällen i min egna sektions lokaler och gick hem senare än vad jag hade tänkt ...
---
Later on, I left these people and met Anton at Hubben where we sang karaoke, drank drinks with cat names (because cat-theme at the pub). Got Bagge and Christian as company as well. Ended my evening at my divisions student permises, and walked home later than I had planned ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0