Måndag, vecka 3

2017-01-16 09:54:00
Veckorapport
Det är måndag och första lektionen i bioinformatik börjar om några timmar. Solen fyller hela lägenheten med ljus och värmer upp min kind. Jag har träningsvärk i nacke och rygg efter lördagsdans. Nyser emellanåt och har känningar av öronvärk (orkar dock ej bli förkyld så dricker nyponsoppa och ska sova ordentligt). Har skrivit en inköpslista (bestående av till exempel potatis, kikärter, broccoli och batterier). Tomtarna i fönstret står där och påminner mig om att de borde läggas tillbaka i sina lådor. Men jag läser bloggar och lyssnar på musik istället.
○ Funderar på om Fever Highs album är lite väl peppigt, eller om det är okej.
○ Kommer min passionsfruktsplanta att överleva denna vinter, eller har den redan gett upp utan att jag ser det?
○ Ska jag lägga till "lära mig gråta utan att få sådan himla huvudvärk efter varje gång?" som mål för det här året?
 
---
It's monday and the first lecture in bioinformatic will start in a few hours. The sun fills the whole apartment with light and warms my cheek. I have ache in neck and back from Saturday dancing. Sneeze from time to time and feel slightly beginning to ache in my ears (but don't want to get a cold, so drink rosehip soup, and will try to sleep properly). Have been writing a to-shop-list (with for example potatoes, chickpeas, broccoli and batteries). The Christamas decoration standing in the window reminds me of putting them in a box in my wardrobe. But I read blog posts and listen to music instead.
○ Thinking of if Fever High's album is to happy, or if it is okay.
○ Will my passion fruit plant survive this winter, or have it already giving up without my notice?
○ Should I add "learn to cry without get a freakin' headache after each time?" as one of my goals for this year?
 
Något som peppar mig är det här. Har fått det från far min, tror jag. Tänk, i slutet av den här månaden kommer solen inte gå ner förrän 16:35. Snart kommer det vara ljust när en går hem från skolan/jobbet!
---
Something making me glad is this: a table of when the sun will rise and set in my city. In the end of this month, the sun won't set until 16:35. Soon the sun still will be up when one is walking home from school!
 

Kommentarer
Postat av: ISA

nä men så megafin utsikt! har nån kärlek till snedtak <3

Svar: Ja, de är fina men inte alltid praktiska. Hehe.
ElinHaraldsson

2017-01-16 @ 13:48:33
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0