Måndag, vecka 5

2017-01-30 15:36:00
Veckorapport
Imorse när jag vaknade slog mig tanken att jag minns inte ens hur länge sedan det var jag vaknade upp med huvudvärk. Känns ju som ett hälsotecken och vill tro att det är yoga och att tentaveckan (och himla 2016) är över, som har gjort susen. Vaknade dock med hals- och öronvärk som bara blivit värre under dagen.
---
This morning when I woke up, I realized that I don't even remember last time I woke up with a headache. Feels like a healthy sign (right?), and believe that yoga and no exam week for some time, is the key. However, woke up with ache in throat and ears, which also have become worse during the day. (Afraid a cold is approaching ...)
 
Så för att trösta mig själv har jag legat i soffan, ätit potatis med yoghurtsås (tror det kan vara min nya cravings- och snabbrätt), spelat backpacker, och ätit glass. Efter att jag har kommit hem från skolan vill säga. Har ju fått lära mig mer om masspektroskopi, och speciellt quadripole. Jadå.
---
To comfort my self, I have been laying on the sofa, eating potatoes with yoghurt sause (think it might be one of my new cravings), playing backpacker, and eating ice cream. After I have come home from school, that is to say. Have been learning more about mass spectroscopy, and espacielly quadripole. Yes.
 
Förresten! Lånade två nya böcker från biblioteket i helgen; har dock inte börjat läsa någon än. Fick ju lite cravings på mer Amanda Svensson, hehe. Har läst ganska mycket, och lagat en del nya rätter det senaste, så det blir nog en del bok och mat på bloggen framöver. Förbered er och håll i hatten!
 
Den här veckan tänkte jag bland annat: göra nytt försök med att se Måste gitt eller Lion på bio, fira mamma, skicka in labbrapport, träffa de indonesiska studenterna som är här på utbyte, och simma. Och inte bli mer sjuk.
---
By the way! Borrowed two new books from the library this week-end. Have not yet had time to start reading any of them. But have made som reading, and a lot of cooking the latest, so there will most likely be some posts about food and books in the nearest time. Be prepared!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0