Fredagsvin och fredagsfilm

2017-07-12 21:45:07
Min Dag
 
Friday wine and Friday film
 
 
 
Hellå från hallspegeln en fredag. Jag var pepp, men fortfarande lite seg efter tuppluren jag var tvungen att ta efter jobbet.
 
---
 
Greetings from the tambur mirror a Friday. I was in good mood, but a bit tired even though I had taken a nap after work.
 
 
 
Jag lämnade landsbygden och dess stillhet.
 
---
 
I left the countryside and its calm.
 
 
 
För staden Göteborg, människorna, vimlet, spårvagnarna.
 
---
 
For the city Gothenburg, the people, the crowd, the trams.
 
 
 
Men framförallt för det här: Wille, sparrisrisotto, och fredagsvin.
 
---
 
But above all for this: Wille, asparagus risotto, and Friday wine.
 
 
 
Vi tog bussen till Linné för att gå på Hagabion och se Your name (den var bra och fin, tips).
 
---
 
We took the bus to Linné to visit the Haga cinema and watch Your name (it was good, watch it).
 
 
 
Vi fick skynda oss och kom in i salongen ungefär tre minuter innan filmen började. Precis lagom för en tidsoptimist som jag.
 
---
 
We had to rush, and arrived to the salon approximately three minutes before the film started. Precisely enough for a time optimistic such as me.
 
 
 
Vill du gå och ta en öl? frågade jag. Absolut, svarade Wille.
 
---
 
Would you like to grab a beer? I asked. Absolutely, Willle answered.
 
 
 
Men jag drack ju inte öl. Slänger mig bara med det uttrycket för att jag vet inget annat som är lika kort och koncist. Drack mousserat med persikapuré. Vi avhandlade ämnen som böcker, tv-serier och gamla rockgubbar, och djupare ämnen som dödshjälp.
 
---
 
Well, I didn't grab a beer. I'm just using that expression since I don't know anything else that is as appropriate. Drank sparkle wine with peach purée. We discussed issues such as books, tv-series and old rockstars, and deeper issues such as assisted dying.
 
 
 
Jag uppskattar Göteborg så himla mycket mer när jag besöker den någon gång i veckan. Blir liksom fylld av liv och glädje och lycka varje gång. Så är det och jag försöker ta till vara på det.
 
---
 
I appreciate Gothenburg so much more now when I am visiting it only once a week or so. Am feeling alive and happy and joyful every time. That's how it is, and I'm trying to use this for living now.
 
 
 
 
Upptäckte förresten att någon hade snott min cykelsadel. Min första tanke blev att det är såhär det blir när fritidsgårdar stängs ner, men kom på att jag har ingen aning om vår fritidsgård stängt ner och att det där måste vara ett uttryck jag har fått från sociala medier på något sätt. Pappa har fixat en tillfällig, hård sadel tills jag får tummen ur och skaffar en ny.
 
---
 
By the way, I discovered that someone had stolen my bicycle saddle. My first though became that this is how it ends when youth clubs are closing, but then I remembered that I have no idea if our youth club had closed and that this though have to be something I have picked up from the media. Dad has fixed a temporary, hard saddle until I manage to get a new one.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0