Måndag, vecka 27

2017-07-03 09:41:00
Veckorapport
 
Monday, week 27
 
 
 
Har börjat vänja mig vid att vakna tidigt på morgonen. De dagar jag är ledig vaknar jag av mig själv senast halv åtta. Jag gillar det. Äter frukost och läser dagstidningen, har fler timmar att läsa böcker på. Det har blåst mycket de senaste dagarna, annars hänger jag på balkongen och försvinner in i en annan värld. Har också börjat vänja mig vid att jobba och är inte längre helt dödstrött när jag kommer hem. Men har fortfarande inte energi till att ta mig in till stan de dagar jag inte jobbar, vilket är tråkigt. Missade meddelanden från Tonny och Ilma för att jag sov i två timmar efter en dags arbete, och de hade fått sitta vid busshållplatsen i en timma och vänta på att jag skulle vakna och kunna komma och hämta dem. Har kramat Tonny och Ilma hej då nu; de har åkt tillbaka i Indonesien efter sex månader i Sverige och jag hoppas så innerligt att jag får tillfälle att hänga med dem någon gång igen. Missade Annies födelsedagskalas för att jag jobbade i helgen. Och juli har anlänt, hej och hå.
 
---
 
Have started to get use to waking up early in the mornings. The days I'm free from work, I wake up at half past seven by myself. I like it. Eat breakfast and read the news paper, and have so many hours to spent reading books. It has been blowing a lot lately, otherwise I am hanging around at the balcony and disappears into another world. Have also started to get used to working, and are not anymore super tired when I am coming home. But I still don't have energy enough to visit the city those days I am working, which is a shame. Missed messages from Tonny and Ilma because I had fell asleep after a day of work, and they had to sit by the bus stop in one hour to wait for me to pick them up. Have hugged Tonny and Ilma good bye; they have travelled back to Indonesia after their six month in Sweden and I really hope that I get the chance to meet them ever again. Missed Annie's birthday party this week-end because I was working. And Jule has arrived.
 
 
 
Den här veckan tänkte jag slänga ihop inlägg angående på-väg-till-jobbet-outfits, mat jag käkat i juni, en lista om livet just nu, en lista om vad jag skulle vilja uppleva i Kroatien, ett recept, och fönstershopping.
 
---
 
This week I have planned to create posts regarding on-my-way-to-work-outfits, food I've been eating in June, a list about my life right now, a list about what I would like to experience in Croatia, a recipe, and window shopping.
 
 
 
Märkte för övrigt att följande filmer finns på svtplay: Charlie Chaplins Diktatorn, Lukas Moodysons Tillsamans, och Bergmans Sjunde inseglet. Tips tips om ni har två timmar til övers de närmsta dagarna. Må vecka 27 vara god mot er.
 
---
 
Recognized that one could stream these films at SVTplay: Charlie Chaplin's The dictator, Lukas Moodyson's Together, and Bergman's The seventh seal. A tip if you have any hours left the days to come. May week 27 fill you with joy.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0