May i have this dance (Remix)

2017-07-07 14:46:32
Dagens låt
 
 
Borde kanske byta namn på den här kategorin till veckans låt, eftersom jag nu har kommit på mig själv med att varje fredag visa upp en låt jag gillar extra mycket för tillfället. Och idag verkar inte bli något undantag! Hursomhavet, så är det ett trevligt sätt att börja helgen på. En helg jag inte jobbar på, och vet ännu inte hur jag ska spendera den mer än att se Your name med Wille. Bör kanske säga några ord om låten innan jag önskar trevlig helg. Den får mig att se framför mig hur två personer (är det far och dotter? eller far och mor?) springer omkring i en trädgård, solen står lågt, och dansar medan hjärtat pumpar av fysisk ansträngning. Slagverken, de mörka trumslagen, bäddar in det hela. Fint! Tack och hej, trevlig helg.
 
---
 
Maybe should change the name of this category to "song of the week" (instead of song of the day), since I now have cathced myself posting a song I like some more for the moment. And today, there doesn't seem to be an exception! Hower, it's a nice way to start the week-end. A week-end that's free from work for me, and I still don't know how to spend it besides watching Your name with Wille. Maybe should say some words about the song before I wish you a great week-end. This song makes me see how two persons (are they father and daughter? father and mother?) running around in a garden, the sun is low, and they are dancing while the hearts are pumping from running. It's all embeded by the batteries, the deep drumbeat. Lovely! Have a nice week-end.
 
 
 
Francis and the Lights feat. Chance the Rapper -  May I have this dance (Remix)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0