Onsdag, vecka 30

2017-07-26 11:12:00
Veckorapport
 
Wednesday, week 30
 
 
 
Halli hallå. Jag är tillbaka på svensk mark igen efter att ha hängt i Kroatien med tre vänner. Den här veckan är jag ledig från jobb och tänkte ägna den till att plugga inför en omtenta jag har i mitten av augusti. Min stukade fot börjar bli mer och mer läkt, fast vissa vinklar ger mig fortfarande en smärtstöt, så hoppas på att hitta på saker annat än hänga på landet.
 
---
 
Hello hello. I'm back in Sweden from hanging around in Croatia with three friends. This week I don't have any working days, so my major plan is to study for a reexam I will write in the middle of August. My wrenched foot is healing more and more for every day, but there are still some angles giving me an ache. So I hope I can get more plans than just hanging around in the countryside.
 
 
 
Elsa-Sara verkar ha saknat mig. Hon har inte lämnat min sida sedan jag steg upp imorse. Hon satt bredvid mig när jag åt frukost, ville ligga i mitt knä när jag satt i soffan och löste korsord, och ligger nu bredvid mig på sängmadrassen.
 
---
 
Elsa-Sara seems to have missed me. She hasn't left my side since I walk up this morning. She sat beside my when I ate breakfast, she layed at me while I solved crosswords at the sofa, and is now laying beside my at the bed.
 
 
 
Den här veckan har jag inte riktigt strukturerat upp vad jag ska blogga om, förutom vad vi gjorde i Kroatien förstås. Har bara ett opublicerat inlägg som jag hade tänkt skulle publiceras under resans gång, så det kommer att publiceras. Och såg att jag hade en massa matbilder som jag tog innan jag åkte, så kanske att det kommer ett matinlägg också. Nu ska jag läsa blogginlägg och lyssna på Albin Lee Maldaus senaste album,  och tänka ut vad jag ska käka till lunch (pasta med tsatsiki? pasta med bönor?). Ha en fin vecka!
 
---
 
I havn't organized blog posts for this week, besides photos from Croatia of course. There is one unpublished post which I had planned to post while we were away, so I will at least post that one. And also, I discovered that I had token a lot of pictures at food before I went away, so there might be a post about that. Now, I will read blog posts and listen to Albin Lee Maldaus latest album, and figure out what to have for lunch (pasta with tzatziki? or pasta with beans?). Have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0