Slottsskogshäng med Katta en söndag

2017-07-24 10:33:24
Min Dag
 
Spending time at Slottsskogen with Katta a Sunday
 
 
 
Söndag och jag var ledig. Hade haft sådan tristess dagen innan. Vädret hade varit grått och konstigt, och alla mina vänner hade redan planer och de flesta var inte i Göteborg alls. När jag kom ut på andra sidan tristessen tänkte jag att det här var första gången på riktigt länge som jag haft tråkigt, och att det kanske var bra för mig. För att uppskatta de andra stunderna mer.
 
---
 
Sunday and I was free from work. I have had such a bore the previous day. The weather had been grey and weird, and all of my friends had already made plans and many of them were not even in Gothenburg. When I had gone through the boredom and felt alright again, I though it was a very long time since I had felt such a bore and that it might be good for me, to appreciate the other times more.
 
 
 
Det var som sagt söndag, och jag åkte över Göta Älvbron, vilket ni ju vet att jag denna sommaren uppskattar så väldigt mycket.
 
---
 
But as I said, it was Sunday and I travelled over the Göta Älv bridge, which you by now know I appreciate very much this summer.
 
 
 
Jag tog mig fram till Slottsskogen och mötte upp Katta. Vi pratade om att spela minigolf eller frisbeegolf. Men det slutade med att vi bara promenerade.
 
---
 
I ended up at Slottsskogen and met Katta. We talked about playing miniature golf or frisbee golf. But ended up just walking around.
 
 
 
Gick till Björngårdsvillan och köpte italiensk glass. Deras citron var MMMMHM.
 
---
 
Went to Björngårdsvillan where we bought gelato. Their lemon flavor was MMMMHM.
 
 
 
Vi satte oss till slut vid ankdammen där vi satt länge och pratade och jag fick träsmak i rumpan, men sa inget om det för samtalen tog plats. Fåglarna flög i luften och vi pratade om Kroatienresan, HBTQ-frågor, och feminism. Efter tre timmar av träbänk mot rumpan sa jag att det nog var dags för mig att åka hem.
 
---
 
We ended up sitting by the duck pond, where we sat a long time and talked and I got pain from sitting on the hard wood benches, but didn't mentioned it because our discussions took that place. The birds flew around and we talked about the trip to Croatia, HBTQ-issues, and feminism. After three hours of wood bench, I sad it was time for me to leave.
 
 
 
Handlade mat på coop på Backaplan, missade precis en buss, fick vänta en halvtimme, och bestämde mig därför att åka tillbaka till Nils Ericsson terminalen och vänta på bussen där. Har visst fortfarande inte vant mig vid att en måste vara i tid för att ta sig från och till landet.
 
---
 
Bought some groceries at a store at Backaplan, missed a bus precisly, had to wait for half an hour and therefore decided to take a bus back to Nils Ericsson terminalen and wait for my bus there. Looks like I have still not got used to be on time for buses from and to the countryside.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0