Hej då Gbg-festen

2017-06-15 10:50:41
Kalas och festligheter
 
The goodbye-Gothenburg-party
 
 
 
I fredags var vi bjudna till Batuccis hej-då-Gbg-och-examens-fest. Så framåt eftermiddagen gjorde jag iordning mig och åkte in till Gbg.
 
---
 
Last Friday, we were invited to my friend Batucci's goodbye-Gothenburg-and-graduation-party. So on the afternoon I made myself ready and went to Gothenburg.
 
 
 
Får numera alltid något slags glädjerus i kroppen när jag åker över Götaälvbron. Lyssnar på Håkan Hellström och tänker "äntligen ses vi igen, kära Götlaborg".
 
---
 
Nowadays, I always get some kind of rapture when I'm travelling over the Göta älv Bridge. Listening to Håkan Hellström and thinking "finally, we are meeting again, dear Gothenburg".
 
 
 
Gjorde en del ärenden i stan innan jag till slut kom fram till Pig'n'whistle och fick mat. Var superhungrig och hade kunnat börjat gråta om inte mina vänner hade beställt åt mig. Hangry person? jajemän. Fick halloumiburgare, sötpotatis frites, guacamole, picklad gurka, coleslaw. Och ett glas vitt. Mmmm.
 
---
 
Made some arrends in the city before I went to Pig'n'whistle and finally got food. Was super hungry and could have start crying if my friends hadn't order for me. Hangry person? yes, a lot. Ate halloumi burger, french fries made of sweet potatoes, guacamole, pickled cucumber, coleslaw. And a glass of white wine. Mmm.
 
 
 
Middagssällskapet! Nalle (bakom Gürra), Gürra, Pigge, och Lenis. Vi pratade om sommarplaner, framtidsplaner, och livet i allmänhet.
 
---
 
My friends! Nalle (behind Gürra), Gürra, Pigge, and Lenis. We talked about summer plans, future plans, and life in general.
 
 
 
Med mat och dryck i kroppen drog vi hem till Batuccis lägga. Det var bland de sista dagarna som denna nyttjades i hans ägo. Så blire när en är färdigexaminerad och allt. Vi gav honom för övrigt en flaska rött, som jag införskaffat efter noga beskrivningar av vår vinexpert Bagge. Alla borde ha en vinexpert till hands.
 
---
 
With food and beverage in our bodies, we went home to Batucci. It was the very last days of this apartment being his ownership. That's how it goes when one has graduated and all. By the way, we gave him a bottle of red wine, which I had bought from clearly instructions from our wine expert Bagge. Everyone should have a wine expert in their presence.
 
 
 
Jag och Pigge tog rätt snabbt soffläge. Mest för att det inte fanns tillräckligt med stolar kring bordet, men för att soffhäng och kökshäng är de bästa hängen på fest. Är ju känt sedan länge. Efter ett tag joinade Gürra, Konda, och Hanna som ni ser.
 
---
 
Me and Pigge took place on the sofa pretty fast. Mainly because there weren't enough chairs around the table, but also because hanging on the sofa or in the kitchen are the best places on a party. Known since long time, aight? After a while we got company with Gürra, Konda, and Hanna as you can see.
 
 
 
Knôkat i soffan! Nalle, Emma, jag, Størm, och Pigge. (Nalle råkade bara halvt blunda på bilden. :( )
 
---
 
Crowded on the sofa! Nalle, Emma, me, Størm, and Pigge. (Nalle just happened to half close her eyes in the picture. :( )
 
 
 
Det var förresten Angelicas födelsedag! Så vi ställde oss upp och sjöng för henne. Hon filmade oss när vi sjöng vårt finaste/falskaste. Mycket bra.
 
---
 
By the way, it was the birthday of Angelica! So we stand up and sang for her. She filmed us while we were singing with our most beuatiful/false voices. Very good.
 
 
 
Lite senare blev vi ett chipssuget gäng som gav oss ut på jakt efter någon affär eller kiosk som fortfarande hade öppet (sommarnätter och det är ljust så länge, åh har saknat er). Hittade en som stängde om två minuter, så vi handlade snabbare än snabbast och drog tillbaka till Emilsborg och satte oss utomhus.
 
---
 
Later, we were a bunch of people having cravings for potato chips, so we went out to find a store or kiosk still being open (summer nights, when it's still bright for so long. oh, I have missed you). Found a place that was closing in two minutes, so we made our arrend faster than fast and went back to Emilsborg and sat outside.
 
 
 
Pigge och Gürra. Coola.
 
---
 
Pigge and Gürra. Cool kids.
 
 
 
Batucci undrade vart vi hade tagit vägen, och kom ut och joinade oss. Vi hade en minidiskussion om min blogg, eller jag blev snarare utskälld för att mina vänner inte fick vara med på kort. De ville vara med på kort eller åtminstone bli omnämnda. Men lätt ordnat ju. ♥ Gürra, Pigge, Bagge, Batucci, Konda, Nalle. Och så jag med största smajlet.
 
---
 
Batucci wondered where we had gone, and come out to join us. We had a small discussion about my blog. Or rather, I got bawled at for not taking pictures of my friends. They wanted to be in pictures, or at least be mentioned. Well, easily fixed. ♥ Gürra, Pigge, Bagge, Batucci, Konda, Nalle. And also me, with the biggest smile.
 
 
 
När chipsen var slut gick vi tillbaka in. Jag hade snapchatat med Brumm, och fått med honom ut en stund. Annars hade vi kökshäng medan andra spelade shot-schack.
 
---
 
When we had run out of potato chips, we went back inside. I had sent snapchats to Brumm, and made him come outside to join us for a while. Otherwise, we hanged in the ktichen while others played shot chess.
 
 
 
Eftersom jag för tillfället bor en bit ifrån Gbg, åkte jag hem innan midnatt. Missade tydligen när de hade börjat kasta ut saker genom fönstret ... Sikken röjarfest!
 
---
 
Since I for now live some miles outside Gothenburg, I had to go back home before midnight. Apparently, I missed when they had start to throw smaller things outside the window ...What a freakin' party!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0