Måndag, vecka 23

2017-06-05 12:19:00
Veckorapport
 
Monday, week 23
 
 
 
 
Har spenderat hela helgen med att fira att tentorna är över, fixa lägenheten inför sommaren, och åka på en miniroadtrip ut på landet. Där jag nu befinner mig, på landet alltså. En av tre kor har fått kalvar, katterna springer in och ut ur huset, och jag trotsar vinden och sitter på verandan och läser bok. Ungefär så. Har fortfarande lite efter-tentan-ovisshet. Efter att ha pluggat till och skrivit tenta i ungefär två veckor är det alltid lika konstigt att få börja göra "vad en vill" igen. Det svåraste är dock att komma på vad en vill göra ...
 
---
 
Have spent the entire week-end with celebrating the exams period being over for this time, cleaning up my aparatment for the Summer, and went on a roadtrip to the countryside. Where I am now, in the countryside. One of three cows have got a calf, the cats are running in and out off the house, and I am trying to defy the wind and reading books on the veranda. Quite like that. Still have some after-exam-uncertainty. After being study for and writing exams for two weeks, it's always as weird to be able to "do what you want" again. The hardest thing, though, is to figure out what I want to do ...
 
 
 
Den här veckan tänkte jag göra blogginlägg om: böcker jag läst, helgen som varit, maträtter från maj, och kanske någon trevlig lista. Annars ska jag mest försöka ha sommarlov på riktigt den här veckan. Hoppas i får en fantastisk vecka!
 
---
 
This week I've planned to make blog posts about: books I have read, last week-end, food I've been eating in May, and maybe some neat list because it's nice. Otherwise, I will mostly try to have summer vacation for real this week. Hope you have a fantastic week!
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0