Måndag, vecka 26

2017-06-26 19:15:00
Veckorapport
 
Monday, week 26
 
 
Har jobbat mitt femte pass på sommarjobbet idag. Är alltid så trött när jag kommer hem, och märker att jag blir grinig (förlåt för det). Tror jag dricker för lite under dagen, och har nog fortfarande inte vant mig vid att gå omkring nästan konstant i 7 timmar än. Hursomhavar ägnade jag nästan hela söndagen åt att spela Rollercoaster Tycoon 3; blev himla glad när det gick att installera det gamla spelet på datorn. Fastnade och plötsligt var klockan fyra men jag hade redan klarat av fyra banor i karriärläget. Så kommer väl framöver att pendla mellan att läsa bok, lösa korsord, spela RCT3, och se på serier när jag kommer hem. Om det någon gång slutar att blåsa så häftigt kanske jag till och med ger mig ut och rensar ogräs mellan grönsaksplantorna.
 
---
 
Have finished my fifth working day today. Am always so tired when I come home, and notice that I became grumpy (sorry for that). Think I drink too little water during the day, and still haven't get used to walking around constantly for almost 7 hours yet. However, I spent almost the entired Sunday with playing Roller Coaster Tycoon 3; became so glad when I discovered that I could install this old game on my computer. Got stuck and suddenly it was 4 pm, but I had already finished four parks. So I guess that I will alternate between playing RCT3, reading books, solving crosswords, and watching series from now on when I come home from work. And if it ever stops breeze so hard, I might even get out to weeding.
 
 
Lunch-käkar-utsikten på jobbet // Lunch-eating-view at work
 
 
Den här veckan tänkte jag blogga om: trädgårdens växtlighet del 2, min midsommar, när vi gjorde flädersaft, en låt jag har en rejäl fixering vid, ett recept på fooled pork och kanske någon bokrecension. Nu ska jag gå och käka kubanskt ris med mojosalsa. Det ska bli gött. Ha en rejält fin vecka hörrni!
 
---
 
This week I have planed to blog about: the greeness in the garden part 2, my midsummer, when we made elder syrup, a song I have a hang-up on, a recipe on fooled pork, and maybe a book review. But now, I will eat Cuban rice with mojosalsa. So tasty! Have a lovely week, y'all!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0