Ice-skating, hot choclate, and spex

2017-03-02 16:08:52
Min Dag
 
Skridskoåkning, varm choklad, och spex
 
I lördags åkte jag över Göta Älv för att ta mig till Hisingen (ofokad bild, jag vet, men vågade bara ta ett och mobilens fokus hamnade på fönsterrutan ...).
 
---
 
Last Saturday, I took the tram over Göta Älv to end up at the island Hisingen (blurry picture, I know, but didn't dare to take another and change focus).
 
Vi skulle nämligen åka skridskor här på Rambergsrinken. Annie mötte mig och efter ett tag kom Ilma också. Älskar att det ser ut som vår på bilden (men det är någon månad dit, är jag rädd).
 
---
 
We had planned to go ice skating, at Rambergsrinken. Met Annie, and then also Ilma. Love that it almost looks like spring in the pictures (but it's a while before that occurs, I'm afraid).
 
Så himla längesedan jag åkte skridskor. Hyrde ett par, och hjälm för bara 60 spänn. Så tips, tips, alltså. För det är ju kul. Bara att en får lite ont i de ovana fötterna.
 
---
 
It was so long ago since I went ice skating. We rent a pair of skates, and helmet for only 60 SEK. Tips, tips! Because it's fun! Just get som ache in the unfamiliar feet.
 
Här är vi! Annie, jag, och Ilma. ((( :
 
---
 
Here we are! Annie, me, and Ilma. ((( :
 
Vi blev så himla impade av Ilmas framsteg och envishet. Hon bara skulle klara av att åka, och vi körde varv efter varv. Så grymt för att vara första gången.
 
---
 
We were so impressed by the progress of Ilma, and har stubborness. We went lap after lap, and she was so good for being the first time!
 
Efteråt åkte vi hem till Annie och drack varm choklad som sig bör efter en skridskotur. Och käkade kakor. Vi pratade om att bo tillsammans med en pojkvän, studier, och kulturer. Älskar de här samtalen! Ger mig en sådan breddad vy på livet.
 
---
 
Afterwards, we went to Annie's place to drink hot choclate as one should after ice skating. And ate cookies. We talked about living together with a boyfriend, school, and cultures. Love these conversation! Learning so much about life.
 
Senare åkte jag hem, slängde in mig i duschen, och hade så bråttom tillbaka till Chalmers att jag glömde låsa dörren och ta mig med nycklar (tur jag har en kompis boende i samma trappuppgång som kan släppa in mig). Jag och Gürra skulle nämligen se på Veraspexets sista föreställning om Al Capone.
 
---
 
Later on, I went back home, took a quick shower, and had such a hurry getting back to Chalmers that I forgot to lock my door or bring my keys (so lucky I am having one of my friends living in the same staircase). Me and Gürra watched the last performance of Veraspexet about Al Capone (Veraspexet = a kind of funny theatre with Chalmers students).
 
När förestälning var slut (den var superkul, förresten!) hade Göteborg bestämt sig för slask, så vandrade hemåt igen genom det här. Och det var min lördag, det! Vill så åka skridskor snart igen.
 
---
 
When the performance had ended (it was very funny!), Gothenburg had decided that wet snow was the weather of the night, so walked home through this. And that was my Saturday! Want so much to go ice-skating again, however.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0