Måndag, vecka 10

2017-03-06 08:57:00
Veckorapport
 
Monday, week 10
 
Trodde ju att snöandet var över för den här vinterperioden, men vädret bestämde sig visst för att det ska vara slasksnö en gång till. Igår när jag kom hem från Härryda-bastun hade snön börjat täcka gräset, och idag är jag insnöad och kan inte se ut (men gå ut, ska till skolan om en stund). Trodde ju ändå att våren var påväg, och har sett krokus och snödroppar i rabbatterna.
 
---
 
Thought the snowing was over for this winter period, but seems like the weather have decide that we would have snow one more time. Yesterday when I went back home from a day in the Härryda-sauna, the snow had started to cover the grass. Today, my windows are covered. Really thought spring was on its way, since have seen both crocus and snowdrops in the flowerbeds.
 
Den här veckan är det läsvecka 8, vilket innebär att om en vecka har jag min enda tenta för den här läsperioden, och sedan åker jag iväg. Så är för tillfället mest stressad över att plugga och fatta tillräckligt av kursens innehåll. Har därför inte riktigt tänkt ut blogginlägg, men i min mobil finns anteckningar om: böcker jag vill läsa, och i min godispåse. Men får se vad det blir av det. Vänta er inga stordåd denna vecka, alltså.
 
---
 
This week is the week before exam week, which means that I will write my only exam for this period next monday, and afterwards I will go away. So for the moment, I am mostly stressed about studying enough on the course content and. Therefore, I have not though about blog posts this week, but in my cell phone notes, I have written: what I want to read, and what's in my bag of candies. But we will se about that, what I have time for this week.
 
En bild från i torsdags // A picture from last Thursday
 
I förra veckan köpte jag jordnötssmör för första gången i mitt liv. Käkar det ungefär minst en gång per dag nuförtiden. Exempelvis rör jag runt det i havregrynsgröten på morgonen. Helt fantastiskt. Tänkte väl att 2017 skulle innebära bra saker.
---
 
Last week, I bought peanut butter for the first time in my life (always thought I was allergic, but it seems I'm not). Eat it at least once a day. For example, I have it my oat porridge at breafast. So amazing. Thought 2017 would be a good year.
 
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0