Onsdag, vecka 13

2017-03-29 10:53:00
Veckorapport
 
Wednesday, week 13
 
 
Kyrkbacken 24 mars // Church hill 24th Mars
 
 
Nästan halva vecka 13 har gått. Har hittills hängt i Tallinn en dag, tagit mig hemåt igen med olika färdmedel, och försökt simma bort träningsvärk jag fått från tillräckligt mycket dans. Har inte haft tid eller ork för att skriva något, därav några dagars tystnad. Men det är onsdag och jag har inga inplanerade lektioner, så tänkte passa på att komma ikapp mitt liv för tillfället.
 
---
 
Almost half of week 13 have passed. Have, so far, spent one day in Tallinn, spent one day with coming back home again by different transports, and tried to swim away the muscle soreness I have gain by dancing. Have not have time or energy to write lately, and therefore some days of silence. But today, it's Wednesday and I have no lecture in my scheme, and have therefore planned to catch up with things in life.
 
 
Mate, jag, och Bagge från Elins fest i lördags. Premiär för fjäderjumpsuiten! // Mate, me, and Bagge from Elin's party this Saturday. The feather-jumpsuit was at its first party!
 
 
Den här veckan tänkte jag blogga om: Mer från Warszawa-resan, pubrunda, bastuhäng, och nytt försök med böcker-jag-vill-läsa.
 
---
 
This week I have plans to blog about: More from the Warsaw-trip, a pubcrawl, an evening spent in/around a sauna, and a new attempt of post about books I want to read.
 
 
En solnedgång 25 mars // A sunrise 25th of Mars
 
 
  • Annars har jag som sagt mest träningsvärk i ryggen och nacken, men det går ju över om några dagar.
  • Roliga saker: Jag har planerat in massa roliga grejer (mest resor) med vänner det närmsta. Har jag riktigt tur blir det till och med en två veckors roadtrip längs med USA:s västkust. Men i det närmsta ska jag spendera en natt i Örebro.
  • Emellan allt roligt har jag en hel del skolarbete att göra. Tre labbar i enav kurserna, två större projekt i en annan. Kommer inte vara sysslolös den här sista läsperioden, i vart fall.
 
---
 
  • However, as I said, my muscles in neck and back are sore from dancing a lot, but it will soon be over.
  • Funny things: I have planned a lot of funny things (mostly travels) which I really look forward to. If I am really lucky, I will spend two weeks of my summer roadtriping along the westcoast of the US. But for the nearest, I will spend a night in Örebro with some friends.
  • Between all the fun, I have a lot of school work to do. Three laborations in one of the courses, and two bigger projects in the other course I'm taking. Will not be idle this last reading period, as it seems.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0