Söndagsbrunch, en go gryta, och en frukost

2017-03-15 08:19:00
Mat och recept
 
Sunday brunch, a nice stew, and a breakfast
 
 
 
I söndags traskade jag hem till Wille för att käka knytbrunch med fyra andra personer. Jag bidrog med hemmagjord hummus som vi hade på Willes hembakta pitabröd. Och allt bröd var glutenfritt, och det fanns guacamole utan tomater bara till mig. ♥ Blir så glad över sådana småsaker, när det finns saker jag faktiskt kan äta. (((:
 
---
 
Last Sunday, I walked over to Wille's place to eat brunch together with four other people. I had brought homemade hummus which we served with Wille's homebaked pita bread. And all of the bread were gluten free, and there was guacamole without tomatoes, just for me. ♥ When you are an allergicer, it's the small things making you glad. (((:
 
 
 
Frukt, scones, sylt, hummus, guacamole, omelett, och te. Himla bra brunch. Efteråt fick jag dock ångest över att jag inte var i skolan och pluggade, så hetspluggade när jag väl anlände till skolan och försökte repetera det sista inför tentan dagen efter.
 
---
 
Fruit, scones, jam, hummus, guacamole, omelette, and tea. Very good and nice brunch. Afterwards, though, I got anxious over not studying and stressed through the study the few hours I had left and tried to repeat the last things before the exam the next day.
 
 
 
Nu: mera mat! Gjorde den här urgoda grytan häromdagen efter tvingat ur mig tips från en kompis. Kokosmjölk, fryst mango, krossade tomater, jordnötssmör, kikärter, och ris (med lite persilja). Bara så himla gott, och receptet finns här.
 
---
 
Now: more food! Made this awesome tasting stew the other day. Coconut milk, freezed mango, canned tomatoes, penaut butter, chick peas, and rice (with some parsley on the top). Just so good. Recipe can you find here.
 
 
 
Hade tänkt att göra ett foto om dagen förra veckan, men kom efter ett tag fram till att jag inte orkade/hade tid just denna dag. Men hann fota frukosten i vart fall. Havregrynsgröt med jordnötssmör, russin, kokosflingor, och frysta svarta vinbär (de tinar snabbt i den varma gröten). Och mackor som jag gjorde iordning för att ta med mig till skolan som mellanmål.
 
---
 
Had plans on making a "photo a day" last week, but after some hours I found it was not a good day for this. But I had take photos of my breakfast, anyhow. Oat porridge with peanut butter, raisin, coco flakes, and freezed black currants (they unfreeze quickly in the hot porridge). And sandwiches which I prepared and brought to school as snack ( = to eat between the larger meals)).
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0