Annandag påsk

2017-05-03 08:14:09
Min Dag
 
Easter Monday
 
 
 
 
Annandag påsk hängde jag kvar ute på landet.
 
---
 
At Easter Monday, I was still in the countryside.
 
 
 
Fick ett städryck och började rensa i min gamla garderob. Finns så mycket plats där nu, då det mesta faktiskt fick åka iväg till en secondhand.
 
---
 
Started to clear and clean in my old wardrobe. There are so much space now, since almost everything was sent away to a second hand.
 
 
 
Gick igenom syltförrådet och tog med mig dessa burkar hem. Gott att ha på gröten. Hittade också en liten glasflaska jag fick på min födelsedag i förskolan.
 
---
 
Brought these jam jars to the city. Nice to have jam on the porridge. Also had found this small glass flask which I had got for one of my birthdays in pre-school.
 
 
 
Våren hade inte riktigt brakat loss än, som ni ser, så det var en bra dag att vara inne och städa på. Käkade påskmatsrester till lunch. Lade paj och efterrätt i matlådor för att ta med mig hem.
 
---
 
The spring had not yet arrive, as you can see, so it was a good day to stay indoors and clean. Ate leftovers from the Easter dinner for lunch. Put pie and dessert in lunch boxes, to bring to the city.
 
 
 
Så blev det dags att lämna den här token. Åkte hemåt och käkade jordärtskockssoppa med Lenis och Batucci.
 
---
 
It was time to left this foolish one. Went home, and had Jerusalem artichoke soup for dinner with Lenis and Batucci.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0