Måndag, vecka 22

2017-05-29 08:26:00
Veckorapport
 
Monday, week 22
 
 
 
Tentaveckan är här (kanske min sista?)! På fredag får jag äntligen sommarlov igen. Är så himla pepp på detta. Annars ser mina dagar mer eller mindre likadana ut (med några få undantag): vaknar efter kl. 7. Sätter på Godmorgon Sverige och har på i bakgrunden medan jag fixar frukost (havregrynsgröt med jordnötssmör, sylt, russin, och kokosflingor), fixar blogginlägg, och klär på mig. Tar mig in till skolan runt kl.9, och pluggar på fram till lunch. Käkar lunch och löser korsord. Fortsätter plugga, har små pauser och går sedan hem när jag känner mig klar för dagen. Går hem, käkar middag, ser på Twin Peaks. Tar promenad/ springer/ simmar. Typ så. Tentavecka som sagt, inget spännande som händer direkt.
 
---
 
Exam week is here (might be my last?)! At Friday, I will finally have summer vacation again. Am so looking forward to this. Otherwise, my days look pretty much the same (with some exceptions): woking up after 7 am. Turn on a Swedish morning-news-program, and listening while making breakfast (oat porridge with peanut butter, jam, raisins, and coconut flakes), creating blog posts, and getting dressed. Walk to school around 9 am, and studying until lunch break. Eating lunch and solving crosswords. Continue studying, haveing small breaks, and then walking home when I feel done for the day. Eating dinner, watching Twin peaks. Taking walks/ running/ swimming. Sort of like that. Exam week, as I said. Nothing more exciting is happning, really.
 
 
 
Elsa-Sara i helgen // Elsa-Sara this week-end
 
 
Den här veckan tänkte jag försöka hinna blogga om: min helg på landet, nytt försök att skriva om böcker jag läst hittills i maj (de börjar blir fler!), någon typ av lista för att det är trevligt, fyra-fem maträtter jag käkat i maj.  Ha en riktigt god vecka 22, vettja!
 
---
 
This week I will try to create blog posts about: my week-end in the country side, a new try on writing about books I've read so far in May (they're getting more and more!), some type of list because it's pleasent, four-five dishes I've been eating in May. Well, have a pretty nice week 22!
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0