Min fredag och halva lördag: uteservering, födesedagspicknick, och fjäderdräkt

2017-05-16 11:01:00
Kalas och festligheter Min Dag
 
My Friday and half Saturday: open-air pub, birthday picnic, and feather dress
 
 
Vaknade upp idag med ont i halsen, ont i öronen, och en näsa som vägrar sluta rinna. Detta smög sig på igår, men har blivit värre under natten. Hade tänkt att plugga men har verkligen ingen ork just nu. Ska försöka vila en stund så jag orkar ta mig till skolan. Men tänkte vi kunde kika på delar av min helg när jag ännu inte var sjuk.
 
---
 
Woke up this day with ache in my throat, ache in my ears, and a rheumy nose. I felt some of it yesterday, but the real outbreak came today. Hade plans of studying this morning, but really don't have any energy. Will try to get some rest before it's time to get to school. But thought we could take a look of parts of my week-end when I was not yet sick.
 
 
Fredag efter skolan. Jag lagade potatissallad (så god, gör själv vettja), drack vin och kollade på ESC-klipp på youtube. Tog på mig hatt och kappa och halsduk och gick ut.
 
---
 
Friday after school. I cooked potato salad, drank wine, and watched Eurovision Song Contest-videos on youtube. Put on a hat and coat and scarf and went out.
 
 
Mötte upp Katta och Bagge som satt på en uteservering. Drack öl/cider/rosé (beroende på person) och diskuterade livet och så som en gör. Sedan hamnade vi på Gasquen och var de enda som röjde på dansgolvet. Tills vi tänkte att det kanske var dags att gå hem; då kom plötsligt massa människor, och några som vi kände. Men vi beslöt oss för att gå ändå.
 
---
 
Met Katta and Bagge at an open air-pub. Drank beer/cider/rosé wine (depending on person) and discussed life as one does you know. Later, we ended up at Gasquen (our night club) and were the only ones dancing. Until we planned to leave, and a bunch of other people showed up, some we knew as well. But we left anyway.
 
 
På lördagen satt jag och Kerstin och matlabade i fyra timmar. Sedan satt jag i min soffa och läste ut en bok, och gjorde mig sedan iordning för att bege mig. Hade fjäderdräkten på, som ni ser.
 
---
 
At Saturday, me and Kerstin used matlab for four hours. Then I sat in my sofa and finished reading a book, and even later started to get ready for leaving. Wore my feather dress, as you can see.
 
 
Åkte till Slottsskogen där det fortfarande finns några träd kvar som påminner oss om att det har funnits en tid utan gröna träd. Fastän det är lätt att förtränga nu när det ser ut som det gör.
 
---
 
Went to Slottskogen where there still are some trees reminding us of that there was a time when there were no green trees (aka winter). Even though it's easy to forget now when it looks as it does.
 
 
Mötte upp den enda människoklungan på gräsplätten. Vi skulle nämligen fira Astrids 25-årsdag med en legendarisk födelsedagspicknick. Dock började det precis regna när jag kom, och vi fick fly in under ett scentak.
 
---
 
Walked to the only humans sitting on the grass. We were celebrating Astrid's 25th birthday with a legendary birthday picnic. Though, it started to rain when I arrived and we had to find shelter under a stage ceiling.
 
 
Brumm, Nalle, och Janen dök också upp. Vi käkade medhavd mat och drack medhavd dricka. Gjorde ny bekantskap med några av Astrids vänner vi inte träffat förut.
 
---
 
Brumm, Nalle, and Janen also showed up. We ate food and drank drinks we had brought. Made new acquaintance with some of Astrid's friends that we never had met before.
 
 
Eddie styrde upp lekar. Exempelvis en där några skulle knyta ett snöre så fort som möjligt med bara en hand. Blev imponerad bara av att de lyckades. Jag fick försöka få så lång skalremsa som möjligt av ett äpple. Kom näst sist ...
 
---
 
Eddie made us play games. For example one there some should try to knot a string as fast as possible but only with one hand. Got impressed just that they managed to do it. I tried to get as long peel as possible from an apple. Ended up at almost last place ...
 
 
Efter att ha fått en kakbit (vegansk och glutenfri!) fick jag skynda mig mot en spårvagn för att hinna hem till Annie. Men det äventyret tar vi en annan gång! Nu ska jag vila en stund.
 
---
 
After eating a piece of cake (vegan and gluten free!), I was in a hurry to catch a tramway to Annie's place. But that adventure will be told another time. Now I will try to get some rest.
 
 
Spara

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

ser trevligt ut

Svar: Det var det. :)
ElinHaraldsson

2017-05-16 @ 11:22:02
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0