Tisdag, vecka 18

2017-05-02 20:01:00
Veckorapport
 
Tuesday, week 18
 
 
 
Maj. Är här. Nu. Yes, yes, yes. Med sol som får knopparna att brista och mitt ansikte att få färg. Med värme som får vinterkropparna att tina upp. Men också trötthet. Var på riktigt dåligt humör på eftermiddagen och hade kunnat börja gråta av lycka om vi lyckats få en simulering att slutligen funka, eller gråta av uppgivenhet för att det inte funkar. Och datumen för deadline av olika inlämningar börjar närma sig och helst hade jag bara velat ha sommarlov. Annars är det bra. Faktiskt. Inbillar mig att saker kommer lösa sig, hursomhaver.
 
---
 
May. Is here. Now. Yes, yes, yes. With a sun that makes the buds bursting, and my face to get tanned again. With warmth that heats up the cold winter bodies. But also tiredness. Had a really bad mood this afternoon. Could have started to cry from hapiness if we had managed to make a simulation finally work, or from resignation due to it still not works. And the deadlines for different hand-ins are approaching, but I would rather just have summer vacation. Otherwise it is good. Actually. Telling myself things will work themselves out, however and anyhow.
 
 
 
 
Den här veckan tänkte jag blogga om: böcker jag läst/skaffat i april, min valborg & första maj, en låt jag har fått hang-up på, min annandag påsk, och ett recept på svamp- och getostbiffar. I helgen ska jag till Lorensbergsteatern med min familj, och gå på ohmsitts med Styret. Det ser jag fram emot! Ha en fin vecka 18, vettja.
 
---
 
This week I have planned to make blog posts about: books I have read/purchased in April, my holiday, a song I have a hung-up on, my Easter Monday, and a recipe. This week-end I will visist the theatre with my family, and go to a dinner party with the Student Division Board. Looking forward to that! Have I nice week 18, y'all.
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0