Snö, Pepp-teambuilding, och tapasfredag (min vecka 47)

2017-11-30 21:47:04
Min Dag
 
Snow, Pepp-teambuilding, and tapas Friday (photos from my last week)
 
 
 
 
Förra veckan låg ett litet snölager över Göteborg. Lyste upp i novembermörkret.
 
---
 
Last week, there was a small layer of snow covering Gothenburg. Brightens up the darkness of November.
 
 
 
På tisdagen stod jag och Helena med Pepp på en gymnsieskola. Vill ju få tjejer att gå med i vårt mentorskapsprogram så att de får chans att upptäcka hur kul det är med teknik!
 
---
 
At Tuesday, me and Helena were at a high school with Pepp. We want high school girls to apply to our mentorship program and thereby get a chance to discover how fun technology is!
 
 
 
Onsdagsmorgonen och vi vaknade upp till ännu mera snö. Jag bodde i en iglo och såg inte ut, men det var vackert utomhus.
 
---
 
Wednesday morning and we woke up to more snow. I was living in an iglo and couldn't see the street outside, but it was beautiful outdoors.
 
 
 
Granarna har börjat poppa upp på campus. (Och nu sitter ljusen i, så fint.)
 
---
 
The spruces have poped-up at campus. (And now even with Christmas lights, so nice.)
 
 
 
På kvällen åkte vi till Acando för att ha teambuilding med Pepp. Fick käk, dryck, och popcorn. Och gjorde teambuilding-övningar.
 
---
 
In the evening, we went to Acando with Pepp to have a teambuilding. We got dinner, drinks, and pop corn. And did some teambuilding exercises.
 
 
 
Till exempel byggde en katapult av glasspinnar. Hade himla roligt som ni kanske ser. Men detta Pepp-gäng! Wow. Så härliga och grymma tjejer jag har lärt känna tack vare att jag gick med i projektgruppen.
 
---
 
For example, building a catapult from wood pieces. Had a lot of fun, as you might tell from the picture. But this Pepp-gang! Wow. So superb and awesome girls I've got to know thanks to be a part of this project group.
 
 
 
På torsdagen tyckte Göteborg att det fick räcka med snö på ett tag. Fick ändå snö i två dagar. Tackar och tar emot för det.
 
---
 
At Thursday, Gothenburg thought it was enough with snow for a while. Well, got two days of snow. Not to bad.
 
 
 
Efter att ha sagt hej till bØf-aspar och taggat folk att söka kommittéer åkte jag hem och bakade kakor till fredagsfikat på kontoret. Körde en repris på veganska kakan, den blev ju ändå en hit när familjen käkade den.
 
---
 
After saying hello to the aspiring students of bØf, and motivated people to apply for committees, I went home and baked cakes for the Friday fika at the office. Made the vegan cake, since it got thumbs up from my family.
 
 
 
Fredagsfikat! Saffranskaka och vegankaka. Alltså båda dessa är mina favoritkakor. Sedan tänkte jag att jag skulle åka hem och se på dåliga filmer i soffan och inte göra något alls.
 
---
 
Friday fika! Saffron cake and vegan cake. Oh, both of these are like my favorite cakes. Then, I thought I should just go home and do nothing perticular, perhaps watching bad movies.
 
 
 
Men så skrev Bagge och bjöd in till tapaskväll hos henne och Dash! Det tackar en ju inte nej till. Så jag sprang över till dem och möttes av fullt köksröj. Så himla trevligt att ha grannar som bjuder över på middag.
 
---
 
But then Bagge invited me for a tapas evening at her and Dash's place. And that's an offer you don't turn down. So I ran over to them. So very nice with neighbours inviting to dinner.
 
 
 
De gjorde så himla mycket gott.
 
---
 
They cooked so many nice things.
 
 
 
Ja,men ni ser ju. Mat och vin. Oliver var för övrigt också med.
 
---
 
Yes, see for yourself. Food and wine. And Oliver was also there, by the way.
 
 
 
Paprika med fyllning, ostbollar, brieost, ädelost, champinjoner, falafelmuffins, kex, ruccola. Vi blev PROPPmätta och spenderade resten av kvällen i soffan med matkoma. Spelade onlinespel, tittade på youtubevideor, och drack vin. Blev en himla fin och trevlig fredag ändå. Och vecka för den delen!
 
---
 
Bell peppers with filling, cheese balls, brie cheese, blue cheese, champinions, falafel cupcakes, crackers, ruccola. We got REALLY stuffed, and spend the rest of the evning on the sofa with food coma. Played online games, watched youtube videos, and drank wine. Turned out to be a pretty nice Friday in the end. And week, for that matter!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0