Tisdag, vecka 46

2017-11-14 08:33:00
Veckorapport
 
Tuesday, week 46
 
 
 
 
Halli hallå. Göteborg var så himla vackert igår (↑), och jag fick chans att vara ute i solskenet när vi åkte till en gymnasieskola med Pepp! och försökte få gymnasietjejer att gå med i vårt mentorskapsprogram. Idag är Gbg grått och jag är snuvig. Blev förkyld i helgen när jag var uppe i Stockholm, men tog den lilla energin jag hade till att besöka utställningar och promenera längs med gatorna.
 
---
 
Hello hello. Yesterday, Gothenburg was very beautiful (↑), and I got the opportunity to walk in the sun when we went to a high school with Pepp! and tried to get high school girls to apply for our mentorship program. Today, Gothenburg is more grey and I have a rheumy nose. Got a cold when I spent my week-end in Stockholm, but used the little energy I had to attend exhibitions and walk along the streets.
 
 
 
 
Den här veckan vet jag inte heller hur mycket bloggande det blir men kanske något inlägg om min Stockholms-helg, med bilder från förra veckan, och mat jag ätit det senaste.
 
---
 
I don't know how many posts I will be able to create this week, but maybe something about my week-end in Stockholm, pictures from last week, and food I've been eating lately.
 
 
 
Bild från 15 sep // Picture from Sep 15th
 
 
De sista dagarna av den här veckan kommer jag hänga i Uppsala på Bioteknikdagarna, och jag ser så himla mycket fram mot det! Ska bara bli lite friskare först, tänkte jag. Annars har jag fullt upp med mitt exjobb och Pepp!, samt ett Fullmäktigemöte. I exjobbet håller jag just nu på att försöka aggregera ett protein, men vi får lite halvskumma resultat från våra analysningsmetoder så jag vet inte riktigt om det går framåt eller inte. Men hoppas ni får en trevlig vecka!
 
---
 
I will spend the last days of this week in Uppsala for the Biotechnology days, and I look forward to this a lot! Just have to get well first (hopefully). Otherwise, I have a lot to do with my Master's thesis, and Pepp!, and the Student Union Council. For the Master's thesis, I'm trying to create some aggregates of a protein, but the results from our analysis methods are quite weird. So I don't really now if it's progressing or not. But hope you get a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0