Höstens förvandling (och en jumpsuit)

2017-10-11 08:45:00
Allmänt Konsumtion
 
The transformation of autumn (and a jumpsuit)
 
 
 
 
Än är det färgglatt. Börjar bli mer färg på marken än träden, dock. Luften är krispig och kylig.
 
---
 
It's still colorfully outdoors. Beginning to be more color on the groun than on the trees, though. The air is crispy and cold.
 
 
 
Möttes av de här temperaturerna igår morse. Kanske dags att börja sätta igång elementen snart.
 
---
 
Yesterday, I woke up to these temperatures. Might be time to start the radiators soon.
 
 
 
Vinterkappan är numera på. Vinterskorna står fortfarande i garderoben, men de lär åka fram mycket snart.
 
---
 
I'm wearing the winter coat from now on. Though, the winter shoes are still hidden in the warderobe, but guess I have to wear them soon.
 
 
 
Promenader utomhus är just nu lite roligare. När det inte ösregnar vill säga.
 
---
 
Right now, it's pretty nice talking walks outdoors. When it's not raining, though.
 
 
 
Solnedgångarna kommer tidigare och tidigare. Och soluppgångarna senare och senare. (Så bär reflexer oftare, mina vänner.)
 
---
 
The sunsets are arriving earlier and earlier. And the sunrises later and later. (So wear reflexes, my friends.)
 
 
 
Förresten, jag har införskaffat en ny jumpsuit. Köpte den till mig själv i födelsedagspresent. Den är så himla trevlig, både att bära och se på. Tyvärr syns ju inte mönstret så bra på bilden. Är från Monki hursomhaver om någon skulle undra.
 
---
 
By the way, have bought a new jumpsuit. Bought it for myself as a birthday gift. It's so very nice, both to look at and to wear. Unfortunately, one can't see the pattern properly in the picture. Bought it from Monki, if anyone wondered.
 
 
 
 
Får en barnslig lust av att kratta ihop alla de här löven och slänga mig i lövhögar. Varje gång jag är ute och promenerar hoppas jag på att stöta på en ihopkrattad hög, men det har ännu inte skett. Annars försöker jag njuuuuuta av hur fint det är överallt. En vet ju att gråa och nakna november väntar runt hörnet.
 
---
 
Get this childish feeling of jumping around in piles of leaves. Everytime I'm walking outdoors, I hope to see such a pile. But so far, that has not happened. Otherwise, I'm trying to enjoy all the colours and the crispy air. I'm aware of grey and naked November is waiting just around the corner.
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0