Måndag, vecka 41

2017-10-09 08:09:00
Veckorapport
 
Monday, week 41
 
 
 
 
Vaknar upp tidigt av alarmet. Fick inte gjort allt jag hade planerat i helgen, så fångar de tidiga timmarna.När jag vaknar på morgnarna är det runt 20°C i lägenheten; är snart dags att starta igång elementen. Nyser till. Tror jag har en förkylning på väg. Är inte pepp på att bli sjuk igen, så tänker att jag ska proppa i mig marinerade vitlöksklyftor och te med honung & citron den närmsta tiden.Vill skaffa träningskort och gå på spinningpass; då kan en inte vara sjuk. Har ont i ena höften. Tror jag kan ha slagit i den under lördagens dans, men ser inget blåmärke.
 
---
 
The alarm goes off early. Didn't do all the things I had planned this week-end, so have to catch the early hours. When I wake up in the mornings, it's 20 °C in my apartment; will soon have to turn on the radiators. Sneezes. Think there's a cold waiting to break out. Don't want to get sick again, so thinking that I should eat some marinated garlics, and drink tea with honey & lemon. Want to sign up at a gym and attend spinning classes; then one can't be sick. Having an ache in one of my hips. Think I might have hit something while I danced this Saturday, but can't see any bruise.
 
 
 
Den här veckan har jag möten att gå på nästan varje vardagskväll, och behöver hänga en del på Chalmers och jobba på med mitt examensarbete. Så har ingen aning om hur många inlägg som blir gjorda den här veckan. Det får bli som det blir just nu.
 
---
 
This week, I have meetings to attend ealmost every weekday this week. And I will also have to stay around at Chalmers to continue my work with my Master's Thesis. So have no idea of how many posts there will be this week.
 
 
 
Vad gäller exjobbet har jag odlat E. coli som har tagit upp ett DNA, precis som jag ville att de skulle. Idag ska jag se om samma DNA har kunnat tas upp av mänskliga celler, hoppas hoppas! Hoppas ni får en trevlig vecka!
 
---
 
Regarding my Master's Thesis, I have been cultivating some E. coli which have taken up a specific DNA, just as I wanted them to. Today I will see if this DNA also have been uptaken by human cells, hope for it! Also hope you got a nice week!
 
 

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Spännande odlingar :P

2017-10-09 @ 08:21:44
URL: http://madelein.se/
Postat av: emilialinnea

du kanske brukar skriva så, men älskar ditt språk i första stycket!

Svar: Tack, vad glad jag blir! Brukar variera mig
ElinHaraldsson

2017-10-10 @ 18:16:00
URL: http://marshimlar.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0