Måndag, vecka 42

2017-10-16 08:38:00
Veckorapport
 
Monday, week 42
 
 
 
 
 
 
Hallå, kompisar! Bilderna ovan tog jag under min springtur igår. Fin vy att ta sig fram igenom. Var nog första gången jag sprang sedan innan sommaren, så tog det lite försiktigt. Hade glömt av att jag får blåsor under fötterna, men blev varse om det efter ungefär halva sträckan. Behöver införskaffa någon slags tejp eller plåster att linda in mina fötter i. Annars har jag haft en lugn helg. Bestämde mig för att ha det. Har städat, ordnat, handlat, lagat ordentligt med mat (matlådorna började ta slut), och läst bok. Har en huvudvärk som ligger och pyr i bakgrunden och som jag tänkte bota med att bara ta det lugnt. Känner fortfarande av den, men tror den är mildare än vad den skulle kunna vara.
 
---
 
Hello, friends! I took the pictures above while I was out running yesterday. A nice view to pass. I think it might have been the first time I was out running since the beginning of the Summer, so I took it slow. Had forget that I get blizzers at my feet while running, but was reminded after half of the distance. Will need to buy some kind of plaster to wrap my feet. Otherwise, my week-end have been quite calm. Have been cleaning, fixing, shopping, cooked a lot of food (had almost run out of lunch boxes), and reading books. Have a small headache which I wanted to cure with just relaxing. Am still feeling it, but guess it's easier than it could be.
 
 
 
(Bild från onsdags.) Den här veckan tänkte jag publicera inlägg med recept (eller något matinlägg), vad jag ser fram emot i höst, kanelbulle & rosa bandet, och en filmlista.
 
---
 
(Picture from Wednesday.) This week I have planned to create posts with a recipe (or some kind of food), what I'm looking forward this autumn, cinnamon bun & pink ribbon, and a film list.
 
 
 
Den här veckan ska jag hänga mer i labbet. Har börjat komma igång nu, och lade upp en slags plan i fredags om vilka moment jag ska göra när den här veckan. Det blir mycket celler, DNA, och proteiner den här veckan, alltså. Har ingen snygg övergång, men vill också nämna bombdådet i Somalia. Över 270 personer har dött efter ett bombdåd i Mogadishu igår. Värsta attacken i Somalias historia. (Källa SVTnyheter.) Känner för alla drabbade. Är dock mest konfunderad över att händelsen bara nämns som en liten notis i nyheterna nu på morgonen, utan några vidare reflektioner eller diskussioner. Ingen somaliaexpert i studion som pratar om hur detta kunde hända, och vilka konsekvenser detta nu kommer att få. Det får bara vara som det är. Som en axelryckning.
 
---
 
This week I will spend more time in the lab. Have get myself started now, and put together some kind of plan last Friday where I stayed which moment to perform when. So a lot fo cells, DNA, and proteins for this week. Also just want to mention the bomb attack in Mogadishu yesterday. Over 270 people have died. Am so sorry for all affected people.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0