Måndag, vecka 44

2017-10-30 08:36:00
Veckorapport
 
Monday, week 44
 
 
 
 
God morgon! Jag är förkyld igen, men det är en mild variant den här gången. Eller så har det hjälpt att jag har sovit och vilat mycket, men nyser och har ont i halsen. Var trött förra veckan och sköt på hemtentan, men fick lämnat in den nu i lördags. Annars har jag fyllt helgen med att ha efter-tenta-häng, födelsedagsfest, och söndagsfika. Och råkade köpa fyra nya böcker, hehehe.
 
---
 
Good morning! I've got a cold again, but this time it's not so severe. Or it's been a helping factor that I've been sleeping and rested a lot, but am still sneezing and have a sour throat. Was tired almost all previous week, and postponed to finish writing my home exam. Handed it in this Saturday, however. Otherwise, I filled my week-end with having after-exam-hanging, birthday party, and Sunday fika. And I accidentally bought four new books, hehehe.
 
 
 
Den här veckan har jag tänkt göra inlägg om min helg, minst tre recept som jag lagat, nytt försök med en filmlista, och när vi hängde på Vann med forskaravdelningen.
 
---
 
This week, I've planned to create blog posts about my week-end, at least three recipes which I have cooked, a new try with a film list, and when we went to Vann with my reasearch division.
 
 
 
Den här veckan har jag ganska många aktiviteter med Pepp. Vi ska ha teambuilding två gånger, och jag ska försöka komma igång att kontakta gymnasieskolor efter att ha haft överlämning med förra årets adeptansvarig. Annars har jag rätt mycket att göra i labbet. Vi ska tillverka oligomerer av alpha-synuclein-monomerer. Det blir kul. Känns så himla trevligt och skönt att kunna lägga all tid på exjobbet nu utan att ha en kurs vid sidan av att ha i åtanke. Hoppas ni får en trevlig vecka!
 
---
 
This week will contain many activities with the society Pepp. We wil have two teambuildings, and I will try to start contacting high schools after having a handing-over with the adept responsible of last year's project group. Otherwise, I will have a lot to do in the lab. We will produce oligomers from alpha-synuclein-monomers. It will be fun. Now, it feels so nice to only have more time for my Master's thesis when I no longer have a course to attend. Hope you will have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0