Tv-program jag streamar nu i oktober

2017-10-15 17:25:00
TV/Podcast
 
Tv-shows that I'm streaming in October
 
 
 
Har börjat få till någon slags tillvaro där jag arbetar 9 till 17 (eller försöker) på exjobbet. Och när jag kommer hem på eftermiddagen så är jag helt enkelt bara hemma och kan göra lite vad jag vill. Som att se på tv-program. Har samlat på mig ett gäng som jag alternerar bland, och ser vad jag har lust för. Tänkte vi kunde kika på vilka!
 
---
 
Have started to get a working-9-to-5-life when it comes to working on my Master's Thesis. So when I'm home, I can kind of do whatever I want since my working day is over. Such as watcing Tv-shows. Have collected a bunch of shows which I alternate watching. Thought we could take a look!
 
 
 
BAUTA är en humorserie i sketchformat. Tycker om den så himla mycket. Skämten är om ungefär allt möjligt, som den medvetne mannen som försöker läxa upp sin fru i feminism, eller tiggarna utanför mataffären. I ett pressmeddelande sa skaparna: ”Vi är PK-Sveriges våta dröm. Vi har en same, inte mindre än TRE kvinnor (nästan majoritet!), en rasifierad kortvuxen och en bög i ensemblen, men för alla som tycker det har gått för långt finns även två vanliga killar.”
 
 
 
BABEL är så mysigt. SVT:s bokprogram där det pratas och diskuteras kring literatur, om någon skulle ha missat. Och tycker Jessica Gedin gör ett strålande jobb som programledare. 
 
 
 
DESSERTMÄSTARNA är mitt slötittar-program för de dagar då jag kommer hem och har lågt med energi. Blir inspirerad att börja baka och fixa, även fast jag egentligen inte är en sådan person. Vet att finalavsnittet har släppts, men jag har inte sett det än. Så ingen spoiler, tack.
 
 
 
EBBOTS ARK där Ebbot Lundberg åker runt längs västkusten i sin båt och har med sig svenska artister. Alla artister får spela upp en låt som betyder extra mycket för dem. Mysigt och trevligt. Och stort plus på att fina västkusten visas upp.  
 
 
 
KALLES SEX LIV programleds av Kalle Zackari-Wahlström. I varje program hänger han med personer som har valt att leva på något slags annorlunda liv. Blev så inspirerad av paret som bara sålde av alla sina grejer, och sa upp sig från sina jobb för att kunna cykla jorden runt. Har iofs blivit inspirerad av alla livsstilar och levnadsval som jag har sett hittills.
 
 
 
VÅR TID ÄR NU är höstens dramaserie från SVT. Svenskt drama är ofta bra, och från vad jag sett hittills blir den här inget undantag. Läste även att den är SVT:s största dramasatsning genom tiderna. Utspelar sig under efterkrigstiden och familjen Löwander driver en av de populäraste restaurangerna i Stockholm. Restaurangen har dock en del problem; det går egentligen inte så bra. Och dottern Nina förälskar sig i kökspojken Calle.
 
 
 
 
WE CAN'T DO IT är kanske det viktigaste programmet. Tar upp ämnet om varför utmattningssyndrom ökar bland kvinnor. I varje program träffar Fanna Ndow Norrby kvinnor som blivit utbrända.
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0