Vad jag ser och såg fram emot i höst

2017-10-29 18:41:59
Tankar Och Funderingar
 
What I look and looked forward this autumn
 
 
 
 
Oktober är snart redan slut, och snart går hösten över till vinter (eller ja, i Göteborg får vi väl inte vinter förrän i januari, men ni fattar). Så några av de händelser jag såg fram emot för hösten har redan skett. Men bättre sent än aldrig tänker jag och langar härmed en lista på sådant jag såg och ser fram emot denna höst. :)
 
---
 
October has almost ended, and soon autumn will be exchange by winter (well, in Gothenburg we will not really get winter until January, but anyhow). So some of the activities I looked forward to this autumn have already passed. But I say better late than never, and give you hereby my list of things I looked and look forward to this autumn. :)
 
 
 
○ Påbörja mitt mastersarbete
○ Följa med forskaravdelningen till Vann spa och konferens
○ Ligga i soffan och läsa bok på eftermiddagen för jag har inte längre någon kurs att plugga till
○ Laga goda maträtter med rotfrukter, kanske hitta någon ny favoritsoppa
○ Fylla år och fira
 
---
 
○ Start off with my Master's thesis
Join my research division at a division retreat at Vann spa & conferens
○ Laying on the sofa in the afternoons and reading novels since I am no longer taking courses
○ Cook nice dishes with root vegetables, and maybe find a new favorite soup recipe
○ Have my birthday and celebrate
 
 
 
○ Åka och hälsa på Wille i Stockholm
○ Åka på bioteknikdagarna i Uppsala
○ Tagga gymnasietjejer att välja teknikutbildningar genom föreningen Pepp
○ Hänga runt på bØf:s aspningsaktiviteter
○ Att julmånaden snart är här! Vill baka julgodis och lyssna på julmusik och dricka glögg
 
---
 
○ Visit Wille in Stockholm
Go to Uppsala to participate at the Biotechnology days
○ Encourage high school girls to chose technical educations, through the society Pepp
○ Spend some time at bØf:s aspiring activities
○ That the month of Christmas soon is here! Longing for making christmas sweets and listening to christmas songs and drinking glögg
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0