7 serier jag har följt i sommar

2017-09-02 09:03:33
TV/Podcast
 
7 TV-series that I've been following this Summer
 
 
 
 
I sommar skaffade jag HBO Nordic, tänkte att jag bara skulle testa gratismånaden och se på Twin Peaks, men glömde avregistrera i tid, så nu har jag ett betalande konto där. Och gillar det ändå, tycker det komplementerar Viaplays utbud. Har inte jättemycket tid just nu för ska iväg på en kick-off om en halvtimma, men här kommer en snabb genomgång av alla serier jag sett nu i sommar!
 
---
 
This summer, I got an acount at HBO Nordic. Thought I just would use the free month to watch Twin Peaks, but I forgot to unregister my account in time, so now I have a paying account at HBO Nordic. Like it though, since it's a complement to the movies and series at Viaplay. And here is all the series I watched this Summer.
 
 
 
 
The handmaid's tale. Läste ut boken först, och jämförde boken alldeles för mycket med serien, och störde mig på att de hade gjort om vissa grejer. Så tyckte inte så mycket om den först, men den tog sig ändå i de senare avsnitten. 
 
 
 
Mr. Robot. Har sett till kanske andra säsongen, och har ett litet uppehåll från den. Men gillade första säsongen
 
 
 
Fargo. Såg första och andra säsongen förra veckan när jag var sjuk. Varje säsong byter de historia och några av karaktärerna, men det utspelar sig alltid någonstans i Minnesota.  
 
 
 
Girls. Försökte se om hela serien från första avsnittet (mest för att jag inte minns var jag slutade senast), men tappade det lite någonstans i andra säsongen. Sista säsongen har ju sänts, så det är ju bara att sträckse när en har tid och lust.
 
 
 
Twin Peaks. Har plöjt mig igenom säsong 1 och 2, och tredje säsongen som utspelar sig 25 år senare. Väldigt mycket "mystery", och ibland undrar jag vad David Lynch pysslar med, hehe. Ett avsnitt i senaste säsongen var helt bananans och nästan psykadeliskt.
 
 
 
Preacher. En av mina favoritserier faktiskt. Säsong 2 är i full gång, och då är gänget ute på vägarna och letar efter Gud. Jesse (prästen i en liten ort i södra USA) får på något sätt krafter som gör att han kan beordra folk att göra vad han vill. Tror jag har en liten crush på Cassidy (vampyren), antagligen för hans irländska accent.
 
 
 
Transparent. Avslutar med en annan av mina bästa serier. Maura vågar till slut på "senare dagar" att börja könskorrigeringen till kvinna. I samband med att en får följa de motgångar och medgångar hon möter, får vi också följa hennes familj. Alla är härligt konstiga, men ibland undrar en vad tusan de håller på med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0