En lördag med bjudig frukost, glass i solen, och RCT3

2018-04-29 14:31:23
Min Dag
 
A Saturday when I offered breakfast, had ice cream in the sun, and RCT3
 
 
 
Förra lördagen. Så soligt. Min bergspalm trvis egentligen inte i solen, så flyttade tillbaka den till skuggigt men ljust läge efter fotot tagits - lovar.
 
---
 
Last Sunday. So sunny. My parlour palm doesn't really like the sun, so I moved it back to a shady but light place after the photo was taken - promise.
 
 
Wille kom över. Jag bjöd henne på frukost. Soygurt, müsli, nyrostat bröd, jordnötssmör och färskost.
 
---
 
I had invited Wille for breakfast. We had soyghurt, granola, freshly toasted bread, peanut butter, and fresh cheese.
 
 
Med frukost i magen vandrade vi ner till Linné. Så många träd och buskar som börjat knoppa nu! En blir ju lycklig.
 
---
 
With breakfast in out stomachs, we walked down to Linné. So many trees and bushes that are starting to bud now. Making me so happy!
 
 
Vi hade tänkt att käka glass i bägare. Men ett ställe hade inte öppnat för dagen, och ett annat favoritställe hade tydligen stängt och blivit utbytt mot ett burritoställe. :( Så vi köpte vanlig pinnglass istället.
 
---
 
Our plan was to buy ice cream in a cup. But one ice cream place hadn't open yet, and another favorite place had closed totally and was exchanged to a burrito place. :( So we bought ordinary popsicles instead.
 
 
Satte oss i solen vid Skanstorget. (Svårt att se var fokus hamnar när det är så soligt, haha.) Vi fick sällskap av Felicia en stund.
 
---
 
Sat in the sun by Skansktorget. (Hard to get right focus when it's so sunny, haha.) Felicia made us company for a while.
 
 
Jag promenerade hemåt och njöt av solen. Hörde Avicii spelas när jag gick förbi Slottsskogen och det kändes dels som en hyllning, dels så märkligt för att han inte finns längre.
 
---
 
I walked home again and enjoyed the sun. Heard someone playing Avicii in Slottsskogen, and it felt partly as a tribute, partly strange because he no longer exists.
 
 
Gick förbi hav av vitsippor.
 
---
 
Passed large fields of wood anemones.
 
 
Käkade potatissallad-rester till sen lunch. Gjorde sig bra som resträtt, måste jag ändå säga.
 
---
 
For late lunch, I had potato salad leftovers. A good dish to have the day after, I would say.
 
 
Gick ut i solen och läste Skäl och löste korsord. Kanske somnade till en stund till och med.
 
---
 
Went outdoors and read Skäl and solved crosswords in the sun.
 
 
Klipp till: gick och köpte godis av den lilla kiosken vid mig. Hade råkat köpa en chokladsort med stor nöt i. Som jag åt. Och fick allergisk reaktion. Låg på soffan en stund och andades och åt vad som helst som inte innehöll nötter för att få reaktionen att gå över.
 
---
 
Cut to: went to the small kiosk by my place to buy some candy. Had accidentally bought some candy with a big nut covered by chocolat. Which I ate. And got an allergic reaction. Had to lay in the sofa for a while and breath and eat whatever that didn't contained nuts. And let the reaction pass.
 
 
Spelade sedan Rollercoaster Tycoon 3. En bra och lagom aktivitet efter en allergisk reaktion. Klarade sista banan på spelet, så nu har jag inga banor kvar eller att se fram emot. :( Slut med solig aprillördag!
 
---
 
Then, I played Rollercoaster Tycoon 3. It was a good activity after an allergic reaction. Finished the last trac, so now I don't have any new tracs to look forward to. :(  Over and out from a sunny April Saturday!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0