Vecka Sjutton

2018-04-23 19:02:39
Veckorapport
 
Week Seventeen
 
 
 
Vaknade upp till blixtar och muller. Det sista jag minns av drömmen jag hade precis innan var någon som sa "nu tar vi in det tunga artilleriet". Och sedan hör jag åskan. Vågade inte gå ut, ladda telefonen, använda telefonen, eller göra gröt till frukost tills åskan hade lagt sig. Det löste sig med müsli till frukost och läste bok när jag inte räknade sekundrarna mellan blixt och muller. För tillfället verkar inte vädret riktigt kunna bestämma sig för om det ska vara regnigt eller soligt. Kikade efter regnbågar men har inte sett några ännu.
 
---
 
Woke up to a thunderstorm. The last thing I recall from my dream is someone saying "let's bring the heavy artillery". And then I heard the thunder. Didn't dare to go outdoors, charge my phone, use the phone at all, or make porridge for breakfast until the thunderstorm had passed away. Instead, I had müsli for breakfast and read a book when I didn't count the seconds between lightning and rumble. For now, it seems like the weather can't decide whether it should be sunny or rainy. I was looking for rainbows but have not seen any, yet.
 
 
I helgen fick jag äntligen löptrönat efter en lång förkylningsperiod. Har energi igen. Vilket också är tack vare att det börjar bli soligt och okej varmt. Har fått färg i ansiktet efter att ha försökt vara ute så mycket jag kunnat när det varit soligt. Den här regniga veckan ska jag försöka göra fler experiment med proteiner och celler, gå på ett seminarie om jobbintervjuer, löpträna mera, gå på kalas, yoga, och hänga ute på landet. Och tagga Valborgsmässoafton. Tror det kan bli en bra vecka. Hoppas er blir fin!
 
---
 
This week-end, I finally could run after my period of having a cold. Have energy again. Which also is thanks to the sun and it's getting warmer. Am tanned in my face after being outdoors in the sun as much as possible. This rainy week I will try to make more experiments on my proteins and cells, attend a seminar about job interviews, run more, attend a yoga class, go to a party, and spend time in the countryside. Am also stoke for Walpurigs Night. Think this could be a nice week. Hope yours will be alright!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0