I början på augusti hängde jag på landet i hängmattan och läste I love Dick

2018-08-30 10:31:30
Böcker Min Dag
 
In the beginning of August, I was in the countryside taking naps in the hammock and finish reading I love Dick
 
 
 
Det här var snart en månad sedan. Början av augusti. Det var fortfarande helt okej varmt och soligt. Minns att jag var urtrött efter jobbet och lade mig i hängmattan med en bok och slumrade till ibland. Tror jag fortfarande inte riktigt har återhämtat mig från den här sommarens jobb. Det var tufft. Jag var trött. Jämt.
 
---
 
This was almost a month ago. The beginning of August. It was still quite warm and sunny. Recall that I was super tired after work and laid in the hammock with a book and felt asleep sometimes. Think I'm still not completely recovered from this summer's job. It was hard. And I was tired. All the time.
 
 
Läste hursom I love Dick. Som jag har blivit retad för (bl a en amerikan på jobbet som undrade vad tusan jag läse på min rast). Men det är alltså en person i boken som heter Dick. Inget annat.
 
---
 
However, read I love Dick. Which people have mocked me for (among others an american at work who wondered what I actually were reading at my break). But it's a person named Dick, nothing else.
 
 
Den här meningen! → "Att älska dig hade blivit ett heltidsjobb och jag var inte redo för att bli arbetslös". Handlar kort om Chris, gift med Sylvère, och som efter en middag med Sylvères kollega Dick känner ett sexuellt band med denna man (förälskad i? besatt av?). Chris berättar detta för Sylvère och de börjar skriva mängder av brev till Dick där Chris får utlopp för sina känslor, men som de aldrig skickar. En autofiktiv roman som jag inte tyckte var sådär jätteintressant eller bra. Tror jag gav den 3 av 5 på goodreads för att den ändå hade sina stunder.
 
---
 
This sentence! → "To love you had become a fulltime job and I was not ready for unemployment." It's shortly about Chris, married to Sylvère, and who after a dinner with Sylvères co-worker Dick feels a sexual connection with this man (in love with? obsessed with?). Chris tell Sylvère and they starts to write a lot of letters to Dick where Chris tells him the situation. But they never send these letters. An autoficitiv novel which I didn't found that interesting or good. Think I gave it 3 out of 5 since it was good in some parts.
 
 
Plockade mera svarta vinbär efter tupplur. Hade en nyckelpiga som sällskap ibland.
 
---
 
Picked more black currants after a nap. Had a ladybug as my company sometimes.
 
 
Hade behövt mera nyckelpigor som kunde käkat upp bladlössen som käkade upp min brysselkål i somras. :(
 
---
 
Would have needed more ladybugs this summer to eat the aphids who were eating my brussel sprouts. :(
 
 
Min farbror provade på att odla vattenmelon. De blev inte jättestora, men de spred ut sig.
 
---
 
My uncle tested to cultivate water melons. They didn't grow that big, but spread all over the place.
 
 
Tomaterna börjar bli röda. Antar att det här måste vara en annan sort, men de smakar helt annorlunda än de tomaterna jag har köpt i affären. Sötare, liksom.
 
---
 
The tomatoes are becoming red. Guess it might be another species, but they taste totally different from the tomatoes I've bought in store. Like sweeter.
 
 
Vette tusan hur det går för auberginerna. I början av augusti var de fortfarande blommor. Har sett en liten mörk klump bildas. Ska åka och titta till dem i helgen!
 
---
 
Don't know how (if) my eggplants are growing. In the beginning of August, there were still only flowers. Have seen a small, dark clump. Will look after them this week-end!
 
 
Upptäckte att päronträdet producerade små, men goda päron. Var inte ensam om att tycka det. Såg ofta rådjuren under det trädet när jag var på väg till jobbet tidigt på mornarna.
 
---
 
Discovered that the pear tree produced small, but tasty pears. Was not the only one to like them. Often saw a roe deer under this tree when I was on my way to work early in the mornings.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0