Vecka Trettiofem

2018-08-27 09:54:00
Veckorapport
 
Week Thirty Five
 
 
 
Hösttemperaturer i luften. Men det är ännu inte meteorologisk höst i södra Sverige sa de på Morgonstudion i morse. Regnet vi väntat på hela sommaren har kommit med besked. Har till och med glömt hur det var i juli när svetten rann längs ryggen så fort en rörde på sig. Jag trodde jag skulle vakna upp och vara förkyld idag. Det blev inte så. Skönt. I fredags var jag med på nollans första finsittning som gammal & vis och lärde dem skåla och sjunga visor. Dansade sedan resten av kvällen med Katta och ett glatt gäng. Mycket trevligt. Tillbringa sedan hela lördagen i soffan och se på youtube-klipp (såg kanske alla avsnitt av Magnus Berggren möter), dricka vätskeersättning, och äta chips och pasta med brieost. Den här veckan är min plan att få ordning på mitt liv nu när jag inte blev förkyld som jag trodde. Handla och laga mat, städa, tvätta, söka jobb. Ja, ni vet allt sådant där. Hoppas ni får en finfin vecka!
 
---
 
Autumn temperatures in the air. But it's not yet autumn according to the meteorological definition in the south of Sweden. The rain we waited for the entire summer has now arrived, a lot of it. Have even forget how it was in the middle of July when the sweat ran along my back just as soon as I moved. I thought I would wake up and have a cold today. But no, not today as it seems. Good. On Friday, I attended the freshmen's first proper dinner party as an old & wise person. Teached them how to toast and sing songs. Then, I danced for the rest of the evening with Katta and other happy peeps. Spent the entire Saturday on the sofa watching youtube videos, drinking water, and eating chips and pasta with brie cheese. This week I will try to get things together since I didn't caguht a cold as I thought I would. Go grocery shopping, cook food, wash clothes, apply for jobs. Yeah, that kind of stuff you know. Hope you have a splendid week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0