Vecka Trettiofyra

2018-08-21 18:48:00
Veckorapport
 
Week Thirty Four
 
 
 
I helgen var jag på bröllop. Missfärgade min klänning med röda konfetti och svett. Dansade i princip hela kvällen efter att tårtan hade serverats. Och grät några gånger. Fint! I fredags hade vi vinafton och drack vin hemma hos mig. Gjorde sönder min korkskruvsöppnare när vi försökte öppna en flaska italienskt. Tur jag fyller år snart och kan önska mig en ny. Men till den här veckan: det är första veckan sedan början på sommaren som jag inte har schema på jobbet. Börjar redan känna mig lite utvilad och som att jag kommer orka ta tag i saker (som att söka jobb). Är dock supersnuvig. Kan inte gå utanför huset utan att behöva ta med mig näsdukar (om jag inte går till enskilda platser och kan snyta rätt ut i naturen som en gör om en är uppväxt på landet). Trodde först att jag var förkyld men har mer och mer gått över till teorin om någon slags pollenallergi. Eftersom jag inte har andra förkylningssymptom. Det som inte talar för denna teori är att det är augusti och pollensäsongen väl borde vara över vid det här laget? Hursom, något är det som retar min näsa. Vaccinerade mig mot TBE förut idag (påfyllningsdos). Gav immunförsvaret något annat att jobba med en stund så det kanske glömmer av det här med pollen. Och så har jag läst ut Never let me go. Min plan nu är att se filmen någon gång denna vecka. Annars: mottagningen på Chalmers har börjat. Jag ska vara med på några aktiviteter som gammal Styret- eller bØf-patet. För det är kul att hänga med andra gamla och peppa bØf:arna som har fullt upp med att guida nollan. Som på fredag. Då äre finsittning och jag ska dricka vin och visa nollan hur en skålar fint och hoppas få dansa. Ha en trefvlig vecka!
 
---
 
I was on a wedding this week-end. Discolored my dress with red confetti and sweat. In principle, I danced the entire evening after the cake was served. And cried sometimes. Nice! On Friday we hade wine evening and drank wine at my place. Broke my corkscrew when we tried to open a bottle from Italy. Not to bad that my birthday is soon so I can wish for a new one. But over to this week: it's the first week since the begining of the Summer that I don't have a scheme at work. Already starting to get more energy and guess I can start to take care of things now (like searching for a job). Though, I'm snotty. Can't go outside my place wihout bringing a napkin (if I'm not walking to deserted places and can blow my nose right out in the nature like one does in the countryside). First, I thought I had a cold but have more and more begin to think that it's some kind of pollen allergy. Since I don't have other cold symptoms. What's not in the favor of this theory is that the season for pollen should be long gone, right? However, something is irritating my nose. I got vaccinated against TBE earlier today. Gave the immune system something else to take care about for a while so maybe it forget the pollen thingy. And I've finished Never let me go. My plan for this week is to watch the film sometime. Otherwise: the reception weeks have now started at Chalmers. I will attend some activities where I can go as an old Division board or bØf member. Because it's funny to hang around with other old peeps and cheer on the bØf:ers who are busy taking care of the freshmen. Like this Friday. Then I will drink wine and teach the freshmen how to toast in a good manner and hope there will be some dancing. Have a lovely week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0