Alla har rätt att funka olika

2018-12-16 07:50:00
Allmänt
 
The Music Help
 
 
 
Vi har kommit till Musikhjälpens sista dag för i år. Temat i år (om någon skulle ha missat) är att Alla har rätt att funka olika. Ett tema som alla borde kunna relatera till. Visst känner du till någon (från din uppväxt, din klass, din kompis syskon, ditt syskon, du själv) med någon form av funktionsvariation. Hörselnedsättning, Down syndrom, saknad av ett ben, autism. Eller hur? Och det är så självklart att det är så och att alla ska ha rätt till att vara som de är. Eller hur? Viktigt tema! Personer med funktionsnedsättningar är en av världens mest diskriminerade grupper. Jag har hittills lyckats skänka 220 kr, tror jag. I tre olika bössor: Chalmersbössan, 925, och Tatueringar för Musikhjälpen. Den sistnämnda bössan skickade jag förra året till folk jag kände med tatueringar, men i år får jag även skänka i den själv. In och sök på bössor, finns med alla möjliga teman. Islandshästar, karate, shoreline vs kent, fortnite, flossa (med tandtråd), Håkan Hellström, seglarsällskap, valfri stad ...
 
 
Har en inte ekonomisk möjlighet att skänka något finns det så mycket annat en kan göra ändå. Prata om det. Skaffa dig kunskap, bland annat genom att läsa på musikhjälpens hemsida. Engagera dig genom att starta ett engagemang och få andra med möjlighet att skänka en slant eller tre. Tipsa om auktionerna och tävlingarna som ligger uppe. KOM IGEN NU. Sista rycket. Klockan 20 ikväll släpps Daniel, William och Farah ut ur buren. Då ska jag kolla och antagligen gråta en skvätt. Det brukar bli så. Det har varit en vecka full av känslor som vanligt. Kram på er! ♥
 
---
 
Today it's the last day of this year's Music help. By now I've donated 220 SEK. The theme for this year is "Everyone has the right to be different" in the meaning of different kinds of disabilities. It's obvious and also very important to spread knowledge about this.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0