Dan före dopparedan

2018-12-23 19:08:55
Min Dag
 
The day before Christmas Eve
 
 
 
Det blir två liknande inlägg på varandra nu, men så får det vara. Idag är det ju fjärde advent och jag tände ljusen medan jag vandrade omkring i lägenheten och fixade.
 
---
 
It's two similar posts after each other now, but let it be. Today, it's the fourth of advent and I lighted the candle and walked around in the apartment fixing things.
 
 
Som att steka göttbullar. De här är HIMELSKT goda. Är så glad över att jag tog mig tid att göra dem. Receptet är ifrån jävligt gott-bloggen och de blir urgoda varje gång. Ska käka dem imorgon, med potatis och rödbetssallad. Hade tänkt att käka några till lunch, men tydligen hade all potatis som jag hade hemma möglat (motgång nummer ett) så det fick vara. Provsmakade några och de höll måttet. MMM.
 
---
 
Like frying nice balls. They are from HEVEN sent. Am so glad that I took the time to prepare them. The recipe is from the jävligt gott blog and they get tasty every time I make them. Will eat them tomorrow with potatoes and beetroot salad. Had planned to have some for lunch, but unfortunately all potatoes at home had turned mouldy (failure number one) so I let it be. Tasted some of them and they very good. MMM.
 
 
Slog in ett paket. Och släckte ljusen. Tog mig in till stan med packning och när jag steg av bussen gick handtagen av på min påse (motgång nummer två) och jag fick bära omkring på den. Misstänker träningsvärk i armarna i morgon.
 
---
 
Wrapped a gift. And blew out the candles. Went to the city with all my bagage and when I got off the bus the handles on my bag broke (failure number two) and I had to carry it around. Guess I'll have ache in my arms tomorrow.
 
 
Fick plats på ett fullknôkat tåg. Satte mig och läste några sidor i den här boken. Tycker den är okej hittills, tror det lutar åt fyra i betyg.
 
---
 
Got a seat at a crowded train. Read some pages in this book. Think it's good so far, maybe I'll give it the grade of four in the end.
 
 
Och nu är jag hemma ute på landet. Elsa-Sara vilade i fåtöljen i mitt rum. Den är nu full av hår. Har försökt hålla henne borta från mitt rum och minska antalet katthår på mina kläder, men hon verkar göra som hon vill hon. Fint att någon använder den beige kudden jag sydde i syslöjden på mellanstadiet.
 
---
 
And now I'm in the countryside. Elsa-Sara rested on the armchair in my room. It's now covered in hairs. Have tried to keep her away from my room to lower the amounts of hair at my clothes, but it seems that she does as she wants. Nice that someone is using the beige cushion I made in the needlework in middle school.
 
 
Mina föräldrar håller på och fixar. Ställer fram de sista tomtarna. Gör paj. Hör dem gå omkring på övervåningen. Min syster kom med hemmagjort godis som jag fick provsmaka. Min bror spelar julmusik för oss. Ska gå upp och se vad de exakt har för sig och ta en tunnbrödsmacka. Hoppas ni har det fint var ni än är och vare sig ni firar jul eller inte. ♥
 
---
 
My parents are fixing stuff. Take out the last santas. Making pie. I hear them walk around upstairs. My sister came with some homemade candy for me to taste. My brother is playing Christmas songs for us. I will go upstairs and see what exactly they are doing and grab a flatbread sandwhich. Hope you're having a great time wherever you are and whether you celebrate Christmas or not. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0